Consument heeft voorkeur voor e-mail en post


Hij ziet e-mail als een goedkoop, makkelijk en snel communicatiemiddel. Geadresseerde post ervaart de consument als betrouwbaar, persoonlijk en volledig. Dat blijkt uit de tweede editie (2011) van het DDMA Trendonderzoek Dialoogmedia, een periodiek onderzoek naar kanaalvoorkeuren van de consument.
Als de consument nog geen klant is van een organisatie, ontvangt hij de reclameboodschap bij voorkeur via e-mail (18%), folder (15%) of post (13%). Opvallend is dat de voorkeur voor benadering per folder door energieleveranciers, uitgeverijen en goede doelen is gestegen ten opzichte van 2010. Maar de consument ontvangt nog maar weinig folders vanuit deze sectoren.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOrganisaties zetten in de perceptie van de consument e-mail en folder het meest in. In vergelijking met vorig jaar zijn sociale media een duidelijke stijger. Met name in de branche toerisme/recreatie adverteert de marketeer meer op de online profielpagina van de consument.
Diana Janssen, directeur DDMA: 'De consument is zich ervan bewust dat er steeds meer reclame-uitingen op de sociale platformen verschijnen. Uit de onderzoeksresultaten blijkt echter nog geen consumentenvoorkeur voor sociale media. Ik denk dat het onderzoek in 2012 hierover meer duidelijkheid gaat verschaffen.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid