Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument heeft voorkeur voor e-mail en post

De consument wordt bij voorkeur via e-mail (33%) en post (27%) benaderd door organisaties waar hij klant is.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hij ziet e-mail als een goedkoop, makkelijk en snel communicatiemiddel. Geadresseerde post ervaart de consument als betrouwbaar, persoonlijk en volledig. Dat blijkt uit de tweede editie (2011) van het DDMA Dialoogmedia, een periodiek onderzoek naar kanaalvoorkeuren van de consument.

related partner content for mobile comes here

Als de consument nog geen klant is van een organisatie, ontvangt hij de reclameboodschap bij voorkeur via e-mail (18%), folder (15%) of post (13%). Opvallend is dat de voorkeur voor benadering per folder door energieleveranciers, uitgeverijen en goede doelen is gestegen ten opzichte van 2010. Maar de consument ontvangt nog maar weinig folders vanuit deze sectoren.

Organisaties zetten in de perceptie van de consument e-mail en folder het meest in. In vergelijking met vorig jaar zijn sociale media een duidelijke stijger. Met name in de branche toerisme/recreatie adverteert de marketeer meer op de online profielpagina van de consument.

Diana Janssen, directeur DDMA: 'De consument is zich ervan bewust dat er steeds meer reclame-uitingen op de sociale platformen verschijnen. Uit de onderzoeksresultaten blijkt echter nog geen consumentenvoorkeur voor sociale media. Ik denk dat het onderzoek in 2012 hierover meer duidelijkheid gaat verschaffen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in