Purina maakt commercial voor honden
Hoe? Door toevoeging van drie verschillende geluiden, die ervoor zorgen dat de hond reageert wanneer het baasje de reclame bekijkt.
De geluiden uit de commercial variëren van reguliere geluiden (zoals de piep van een badeend), hoorbaar voor mensen, tot een ultrasonisch geluid, uitsluitend bestemd voor hondenoren. Met een geluid in hoge frequentie (18,000 Hertz), wat buiten het hoorbereik voor mensen ligt en op een hondenfluitje lijkt, worden honden direct aangesproken. Met een zachte, schrille ‘ping’ wat op diverse momenten in de commercial te horen is, wordt ook direct contact gelegd met de hond. Aangezien het gehoor van honden twee keer zo scherp is als dat van de mens kunnen zij deze frequenties veel makkelijker oppakken. De commercial is eerder al in Duitsland en Oostenrijk uitgezonden.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaVanaf 16 november is de commercial tussen 18:00 en 22:30 voor het eerst te zien op de televisiezenders van RTL en SBS. Hieronder staat ie nog even in het Duits:
Game
Middels een game op de website www.beneful.nl kunnen hondeneigenaren de verschillende geluiden uit de commercial afspelen om te kijken waar zijn/haar hond het meest op reageert.
Zodra het juiste geluid geselecteerd is, kunnen mensen doorklikken om kans te maken op een jaar lang gratis Beneful. Tevens wordt door middel van een ‘viral’ de commercial verder aangejaagd op zowel YouTube als op Facebook en de eigen website.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid