Netto online media-bestedingen min 0,6 in vierde kwartaal
Dat blijkt uit een rapportage van Nielsen. Over heel 2008 waren de netto online mediabestedingen 159,5 miljoen, een stijging van 9,6 procent ten opzichte van een jaar eerder. Dat is te danken aan de bestedingen in de eerste drie kwartalen van 2008, tot aan de financiële crisis.
In oktober en november was er nog wel een stijging van de netto online bestedingen te noteren ten opzichte van dezelfde maanden een jaar eerder, in december 2008 waren de online uitgaven minder dan in december 2007: 15.063.000 tegenover 15.424.000.
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuDe bestedingen aan buttons, banners en skyscrapers zijn nog altijd het hoogst. Ze maakten 59,2 pct uit van het geheel in het vierde kwartaal van 2008. In dezelfde periode een jaar eerder was dat nog 65 pct. Vooral het deel barters & overig steeg: 8,8 pct tegen 3,7 pct. Ook pop-ups (7,0/4,0) en e-mail (2,5/1,5 pct) stegen. Contentintegratie daalde naar 21,8. Dat was in Q4/2007 nog 23,5.
Bij de branches steeg Transportmiddelen hard met 52 pct en ook Personeel en lokaal volume deed het goed met 32,5 pct. Grootste daler was financiële dienstverlening met -19,5 pct.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid