Overslaan en naar de inhoud gaan

Netto online media-bestedingen min 0,6 in vierde kwartaal

De totale netto online mediabestedingen kwamen in het vierde kwartaal 2008 uit op 44,5 miljoen euro. Ten opzichte van dezelfde periode een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een rapportage van Nielsen. Over heel 2008 waren de netto online mediabestedingen 159,5 miljoen, een stijging van 9,6 procent ten opzichte van een jaar eerder. Dat is te danken aan de bestedingen in de eerste drie kwartalen van 2008, tot aan de financiële crisis.

related partner content for mobile comes here

In oktober en november was er nog wel een stijging van de netto online bestedingen te noteren ten opzichte van dezelfde maanden een jaar eerder, in december 2008 waren de online uitgaven minder dan in december 2007: 15.063.000 tegenover 15.424.000.

De bestedingen aan buttons, banners en skyscrapers zijn nog altijd het hoogst. Ze maakten 59,2 pct uit van het geheel in het vierde kwartaal van 2008. In dezelfde periode een jaar eerder was dat nog 65 pct. Vooral het deel barters & overig steeg: 8,8 pct tegen 3,7 pct. Ook pop-ups (7,0/4,0) en e-mail (2,5/1,5 pct) stegen. Contentintegratie daalde naar 21,8. Dat was in Q4/2007 nog 23,5.

Bij de branches steeg Transportmiddelen hard met 52 pct en ook Personeel en lokaal volume deed het goed met 32,5 pct. Grootste daler was financiële dienstverlening met -19,5 pct.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in