Overslaan en naar de inhoud gaan

Muziek en mode populair bij gamers

Gamers waarderen het gebruik van muziek en advertenties in een game, maar exclusieve promoties stellen ze ook op prijs. Zo blijkt uit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bureau hield een consumenten-lifestyle onderzoek onder 500 Europese, mannelijke gamers uit 22 verschillende landen. Het onderzoek was opgezet om meer inzicht te krijgen in het bestedingspatroon van deze groep, hun mediaconsumptie en vooral hun mening en houding tegenover in-game advertising.

related partner content for mobile comes here

Muziek scoort erg hoog als hobby onder gamers. ‘De meest creatieve manier is om muziek in een spel te gebruiken. Iedereen raakt verslaafd aan die muziek! Bijvoorbeeld, Need for Speed 2 heeft coole tracks, mijn vriend kocht 2 verschillende cd’s van artiesten die hierin werden ge-adverteerd’, zegt één van de ondervraagden.

Maar ook kledingmerken zijn populair als adverteerder in een game. ‘Het karakter in het spel kan de producten van de adverteerder dragen (schoenen, kleding etc.)’ en ‘Laat spelers zelf de kleding voor hun karakter uitkiezen’, werden aangedragen als suggesties.

Het feit dat adverteerders exclusieve of nieuwe extra’s in een game toevoegden, werd door de ondervraagden als zeer positief bevonden. Een respondent merkte op: ‘De meest creatieve en effectieve manier van adverteren in een spel is om iets te geven aan spelers, iets dat zij exclusief kunnen winnen door het spel te spelen. Dit is een goede manier om spelers te motiveren en zou perfect zijn om andere producten te promoten, zodat gamers geld kunnen besparen op producten die hen interesseren.’

Van alle ondervraagden liet 73 procent weten dat ze een product of merk hadden gezien in een spel. Genoemd werden Quicksilver in de Tony Hawk Skateboarding serie van Activision, Jeep Wrangler in Tomb Raider: Angel of Darkness, en Sony (Ericsson) in Splinter Cell van Ubisoft. Meer dan tweederde van de mensen die Splinter Cell speelden, zeiden Sony als merk te hebben ervaren.

Ondervraagden zagen zichzelf als ‘gemiddelde’ tot ‘vaak’ spelende gamers met een gemiddelde leeftijd van 21 jaar. Een van de uitkomsten is dat als de respondenten spelen, ze dat meestal doen tijdens prime time tv-tijd (van 20.00 – 22.00 uur), en dat ze dit zowel met anderen (54 procent) als alleen doen (45 procent). Dit komt volgens DUIA overeen met cijfers uit de VS. De media die het meeste lijden onder games, zijn volgens de ondervraagden radio en print. Naast gamen, is het internet het door hen meest gebruikte medium, gevolgd door televisie.
Down Under Ingame Advertising (DUIA) zal begin 2005 meer uitkomsten van het onderzoek publiceren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in