Consumenten wantrouwen e-mailuitgevers


Deze conclusie wordt getrokken door Relemail, een Amerikaanse onderneming die certificeringen uitgeeft voor e-mailuitgevers. Het bedrijf ondervroeg 1000 internetgebruikers die tenminste 1 abonnement hadden op een nieuwsbrief, en onderzocht 1000 e-mailuitgevers.
Michael Adams, CEO van Relemail: ‘Klanten vertrouwen het privacybeleid van de e-mailuitgevers totaal niet. De meeste internetters geloven dat de privacyregels structureel overtreden worden. Uit ons onderzoek bleek echter het tegenovergestelde.’ Want van de 1000 e-mailuitgevers die Relemail onderzocht, bleek dat 99,7 procent geen spammail verzond naar de e-mailadressen van hun abonnees.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMaar in de ogen van het internetpubliek zijn ze wel degelijk schuldig. Een ruime meerderheid van de internetgebruikers (83 procent) neemt uit puur wantrouwen geen abonnement op een nieuwsbrief, ook al is men zeer in het onderwerp van de nieuwsbrief geïnteresseerd. De angst voor spam blijkt te diep te zitten. Aan 1 ding maken e-mailuitgevers zich trouwens wel schuldig: 80 procent van de respondenten beweerde dat men zich ooit tevergeefs heeft geprobeerd af te melden bij een nieuwsbrief.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid