Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumenten wantrouwen e-mailuitgevers

Veel internetters geloven niet dat hun privacy gewaarborgd is bij e-mailuitgevers. Maar liefst 87 procent van alle consumenten denkt dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze conclusie wordt getrokken door , een Amerikaanse onderneming die certificeringen uitgeeft voor e-mailuitgevers. Het bedrijf ondervroeg 1000 internetgebruikers die tenminste 1 abonnement hadden op een nieuwsbrief, en onderzocht 1000 e-mailuitgevers.

related partner content for mobile comes here

Michael Adams, CEO van Relemail: ‘Klanten vertrouwen het privacybeleid van de e-mailuitgevers totaal niet. De meeste internetters geloven dat de privacyregels structureel overtreden worden. Uit ons onderzoek bleek echter het tegenovergestelde.’ Want van de 1000 e-mailuitgevers die Relemail onderzocht, bleek dat 99,7 procent geen spammail verzond naar de e-mailadressen van hun abonnees.

Maar in de ogen van het internetpubliek zijn ze wel degelijk schuldig. Een ruime meerderheid van de internetgebruikers (83 procent) neemt uit puur wantrouwen geen abonnement op een nieuwsbrief, ook al is men zeer in het onderwerp van de nieuwsbrief geïnteresseerd. De angst voor spam blijkt te diep te zitten. Aan 1 ding maken e-mailuitgevers zich trouwens wel schuldig: 80 procent van de respondenten beweerde dat men zich ooit tevergeefs heeft geprobeerd af te melden bij een nieuwsbrief.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in