Overslaan en naar de inhoud gaan

HP/De Tijd verliest kwart advertenties

HP/De Tijd, een uitgave van Audax, heeft in de eerste twintig weken van dit jaar een kwart van zijn advertentiepagina’s ingeleverd. Dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de eerste twintig weken van 2008 werden in het veelgeplaagde opinieweekblad 87 advertentiepagina’s geteld, tegen 116 in dezelfde periode vorig jaar. Concurrent Vrij Nederland deed het met een plus van 40 pct (van 79 naar 111 pagina’s) aanzienlijk beter. Elsevier bleef op hetzelfde aantal pagina’s staan als vorig jaar: 260. Belangrijk is te realiseren dat de registratie is gebaseerd op pagina-tellingen, en feitelijk dus niets zegt over advertentie-omzet. Tevens geldt dat in de cijfers zogenaamde ‘eigen uitingen’, advertenties voor producten van de eigen uitgeverij, zijn meegeteld. Voor Elsevier geldt dat de bestedingen in de zogenaamde themanummers niet zijn meegenomen. HP/De Tijd bevindt zich al enige tijd in zwaar weer. Uitgever Audax wil de frequentie van het tijdschrift terugbrengen naar tweewekelijks. Dat zou al eind deze maand moeten gebeuren. De plannen stuiten echter op verzet van de redactie.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in