Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen stereotiepe ouderen in media

Op 31 augustus wordt onder de titel 'Age into Focus' in Brussel een toolkit gepresenteerd om televsisiemakers bewust te maken van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Stereotiepen over ouderen komen aan de orde in een nieuwe interactieve 'toolkit' voor Europese televisiemakers. Onder de titel Age into Focus presenteert een groep omroepen (onder wie de Publieke Omroep en Radio Nederland Training Centrum) en non-gouvernementele organisaties (het Nederlands Platform Ouderen en Europa is projectleider) op dinsdag 31 augustus aanstaande het eerste exemplaar van de 'toolkit' tijdens een bijeenkomst in het Europees Parlement te Brussel.

related partner content for mobile comes here

De 'toolkit' bestaat uit teksten, een dvd en een dvd-rom en wordt uitgegeven in het Engels, Duits en Italiaans. In acht verschillende modules wordt met behulp van videoclips onder meer geïllustreerd hoe stereotiep ouderen door de media soms worden geportretteerd en hoe het beter kan. Hiertoe zijn o.a. beelden uit Nederlandse afleveringen van NOVA, Netwerk en Kruispunt en uit programma's van AT5 opgenomen. Aan oudere programmamakers is om commentaar en tips gevraagd.

Doel van de 'toolkit' is om programmamakers beter bewust te maken van de consequenties van een verouderende samenleving en discussies te stimuleren over een creatieve omgang daarmee in de media.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in