Overslaan en naar de inhoud gaan

De lijn bestaat nog steeds

Het aandeel van below-the-line communicatie is zeker groter geworden, maar betekent dit dat de lijn definitief verdwijnt?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Terwijl de nieuwe termen voor een holistische aanpak over elkaar heen buitelen, blijft de lijn in de praktijk bestaan. Hoe? Allereerst hebben bureaus toch hun eigen oorsprong en vakkennis. Grote adverteerders nemen de integratie van de hele communicatie het liefst zelf ter hand. Ze werken met internationaal geproduceerde spots van grote reclamebureaus in combinatie met lokaal opererende bureaus voor promotie, evenementen en direct marketing. Alleen adverteerders met een smalle beurs gaan op zoek naar een 360-graden bureau dat alles kan. Of de bestedingen zijn gaan verschuiven, is moeilijk vast te stellen. Belgische adverteerders blijken nog stevig vast te houden aan tv-reclame met 55 procent tot 60 procent van de bestedingen (in Nederland 35 procent). Sommigen zagen zich de afgelopen jaren genoodzaakt meer op de centen te letten, lees below-the-line communicatie in te zetten, maar verheugen zich al op duurdere campagnes via de media als het economisch tij keert. Bureaus die in elk geval boven de lijn goed zichtbaar zijn, al dan niet via een netwerkpartner, profiteren het gemakkelijkst. Glamour en glory komen nog steeds van boven.

related partner content for mobile comes here

Bron: MediaMarketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in