Overslaan en naar de inhoud gaan

Nom met tweejaarsbestand voor kleinere titels

Nationaal Onderzoek Multimedia (Nom) gaat op 30 augustus voor het eerst het zogenaamde tweejaarsbestand van de Print Monitor leveren. Dit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het fenomeen ‘tweejaarsbestanden’ is al bekend uit de Summo-periode en heeft te maken met het criterium van minimum bereik dat een titel moet scoren wil ze gepubliceerd worden. Ook bij Nom is dit criterium overgenomen. De reden voor een minimum bereikseis is dat het statistisch niet verantwoord is om analyses uit te voeren op te kleine steekproeven. Daarmee houdt Nom het verkeerde gebruik van haar gegevens in de markt tegen, meldt de organisatie.

related partner content for mobile comes here

Om ook de titels die te klein zijn om op jaarbasis gepubliceerd te worden de mogelijkheid te bieden om bereikscijfers te krijgen, publiceert Nom nu een tweejaarsbestand. Daarmee ontstaat een grote steekproef van 61.589 respondenten, die betrouwbare bereikscijfers moet leveren voor voorheen te kleine titels en de mogelijkheid biedt van anlyses en mediaplanning voor deze titels.

Midden september volgt het tweejaarsbestand voor DGM.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in