Nom met tweejaarsbestand voor kleinere titels


Het fenomeen ‘tweejaarsbestanden’ is al bekend uit de Summo-periode en heeft te maken met het criterium van minimum bereik dat een titel moet scoren wil ze gepubliceerd worden. Ook bij Nom is dit criterium overgenomen. De reden voor een minimum bereikseis is dat het statistisch niet verantwoord is om analyses uit te voeren op te kleine steekproeven. Daarmee houdt Nom het verkeerde gebruik van haar gegevens in de markt tegen, meldt de organisatie.
Om ook de titels die te klein zijn om op jaarbasis gepubliceerd te worden de mogelijkheid te bieden om bereikscijfers te krijgen, publiceert Nom nu een tweejaarsbestand. Daarmee ontstaat een grote steekproef van 61.589 respondenten, die betrouwbare bereikscijfers moet leveren voor voorheen te kleine titels en de mogelijkheid biedt van anlyses en mediaplanning voor deze titels.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMidden september volgt het tweejaarsbestand voor DGM.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid