Overslaan en naar de inhoud gaan

Bush en Kerry hebben slechte sites

De websites Bush en Kerry deugen niet, vindt Forrester Research. Het onderzoeksbureau onderwierp de sites van de presidentskandidaat Kerry…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De onderzoekers van Forrester hadden de grootste moeite om op de sites de standpunten te vinden op het gebied van werkgelegenheid. Hoe je je kan aannmelden voor een nieuwsbrief bleek ook al niet eenvoudig. Zelfs hoe je een donatie kan doen voor de fondsen van de kandidaten bleek een lastig te beantwoorden vraag.

related partner content for mobile comes here

Op beide sites ontbrak een verklaring over het privacybeleid. Bush maakte het zelfs zo bont door allerlei gegevens van donateurs te melden, zonder hen daarvan in kennis te stellen, aldus Forrester. Ook aan de leesbaarheid ontbreekt het doordat een veel te kleine letter wordt gebruikt.

De onderzoekers van Forrester vinden dat websites ook toegankeljik moeten zijn voor slechtzienden en doven. Transcripties van video ontbreken, terwijl voor slechtzienden tekst moet kunnen worden opgelezen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in