Lagere omzet en nettowinst VNU
Uitgeversconcern VNU heeft in het eerste halfjaar een lagere omzet en nettowinst geboekt. De winst is met 12 procent gedaald naar 91…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Zonder wisselkoerseffecten zou de omzet licht zijn gestegen en de winst gelijk blijven. Er was een sterke organische groei in de divisie Marketing Information (8 procent) en Media Measurement & Information (7 procent). In die laatste divisie doet Nielsen Media Research het volgens de uitgever uitstekend.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
In de divisie Business Information is er eveneens groei. De advertentiemarkt blijft moeilijk, maar er zijn tekenen van herstel in de VS bij Adweek group en hier bij Intermediair.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe gidsendivisie houdt het moeilijk. De omzet nam 19 procent af tot 184 miljoen euro. VNU overweegt het onderdeel te verkopen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid