Overslaan en naar de inhoud gaan

ING nieuw op ranglijst waardevolle merken

ING is op de jaarlijkse ranglijst van de honderd meest waardevolle merken van de wereld beland. Dat lieten het Amerikaanse zakenblad…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook andere Nederlandse merken hebben een plekje in de ranglijst. Philips daalde zes plaatsen naar postie 65 en Shell (84)moest een plekje opgeven. Heineken zakte negen plaatsen, maar wist met plek 99 nog net op de lijst te blijven.
De ranglijst wordt ook dit jaar gedomineerd door Amerikaanse merken. In totaal zijn 58 van de honderd merken Amerikaans, zes minder dan in 2003. De eerste vijf plaatsen bleven onveranderd. Coca-Cola is het meest waardevolle merk, gevolgd door Microsoft, IBM, GE en Intel.

related partner content for mobile comes here

Openbaar toegankelijk
Vorig jaar stond het Finse Nokia, fabrikant van mobiele telefoons, nog op de zesde positie. Dit keer daalde het bedrijf twee plaatsen. Die plekken werden opgevuld door de Amerikaanse bedrijven Disney en McDonald's. Afluiters van de top-tien zijn hetJapanse Toyota en het Amerikaanse Marlboro.
Bedrijven die op de lijst terecht komen moeten de merknamen wereldwijd gebruiken en een significante omzet genereren in de belangrijkste wereldmarkten. Daarnaast moeten er voldoende financiële en marketinggegevens openbaar toegankelijk zijn. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in