Overslaan en naar de inhoud gaan

Telesales hét medium voor impulsaankopen

Telesales is hét medium voor impulsaankopen, aldus deskundigen. Lang niet alle producten zijn dus geschikt om via de tv aan de man/vrouw…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Verkoop-tv speelt in op de spontane begeerte van consumenten, zo blijkt uit het Duitse onderzoek ‘T-Commerce 2008’. De argeloze kijker (meestal vrouw, getrouwd en van middelbare of oudere leeftijd) ziet iets op een aantrekkelijke manier aangeprezen en denkt: dat wil ik ook. Daarom doen exclusieve spullen en luxe hebbedingetjes het zo goed op de buis. Minder geëigend om via de tv te verkopen zijn volgens de onderzoekers levensmiddelen en artikelen die niet meer dan een paar dubbeltjes kosten. Ook voor zeer dure aankopen, waarvoor de consument liever niet over één nacht ijs gaat, is de tv niet direct het aangewezen kanaal, aldus de experts.

related partner content for mobile comes here

Maar er zijn natuurlijk uitzonderingen. Schaalmodellen van Formule-1 raceauto’s (à raison van 18.000 euro) gingen vorig jaar wel degelijk over de tv-toonbank en ook een Volkswagen Golf werd via RTL Shop verkocht.

Bron: Direkt Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in