Van reclame krijg je trek
‘Als ik een reclame zie van frisdrank, dan pak ik dat. Als er reclame is voor chocolade, krijg ik daar ook zin in,’ zegt Rik, 11 jaar.
Kinderen met obesitas en inactieve kinderen lijken hiervoor nog vatbaarder te zijn. De kinderen kregen ook vragen over wat reclame precies inhoudt. Uit deze resultaten blijkt dat kinderen in deze leeftijdscategorie een duidelijk beeld hebben van wat reclame is. Ze zien reclame als middel om mensen over te halen tot het doen van aankopen en begrijpen dat bedrijven hiermee geld willen verdienen. De kinderen geven aan dat reclame vaak de belofte niet waar maakt. ‘Reclame is nep, want ze zeggen dat het super goed werkt maar meestal is dat niet zo,’ volgens Femke, 12 jaar. Ook interessant is dat de meeste kinderen vinden dat reclame programma’s onderbreekt, te lang duurt en te vaak wordt herhaald.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe internetpoll is ingevuld door 2717 kinderen in de leeftijd van 10-12 jaar. De Nederlandse Hartstichting en De Stichting De Kinderconsument zijn begin maart met een grootschalig project over de effecten van voedingsmarketing op kinderen. Dit project is een reactie op de verontrustende ontwikkelingen op het gebied van overgewicht en obesitas bij kinderen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid