Overslaan en naar de inhoud gaan

2nd Screen, wat gaan we zien in 2013?

Het tweede scherm wordt volwassen, wat gaan we zien in 2013? Een outlook van 3 internationale kenners. In 2012 was het tweede scherm een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Max Bleyleben, CFO, Zeebox

related partner content for mobile comes here

1. De 2nd screen app markt zal een shake out kennen. Kleinere niche spelers zullen het lastig krijgen. Die platformen die ondersteund worden door de media owners zullen de beste papieren hebben om succes te worden.
2. ACR technologieën zullen snel terrein winnen waardoor het op grote schaal mogelijk om advertentieblokken te tonen op het tweede scherm die zijn gesynchroniseerd met de tv-advertenties. Het lastige van deze techniek is hoe we de timing, de targeting en het goed serveren van deze ads optimaliseren.Zeer weinig platforms zullen dit effectief kunnen doen.
3. Die zenders die in staat zijn om een goede koppeling te maken tussen reguliere tv ads en de digitale ads zullen het meest succesvol zijn in de markt.
4. We zullen een toenemend aantal nieuwe tv-producties zien waarbij het tweede scherm en interactieve elementen direct in het script van het programma meegenomen worden. Daarbij zul je zien dat A-brand sponsoren direct zullen instappen op de meest innovatieve ideeën.
5. De kracht ligt in het combineren van tv-kijk data en tweede scherm interactie data. Deze data zal van grote waarde zijn voor diegene die dit goed verzamelen en juist toepassen.

David Jones, EVP Marketing, Shazam

Als je de vraag stelt 'zal tweede scherm adverteren doorbreken?' Kan Shazam volmondig JA zeggen. Voor meer dan 200 tv-advertentiecampagnes is Shazam al ingeschakeld als second screen.

Dus, waar gaan we vanaf hier verder? Tot nu toe hebben de mediabureaus het second screen strategisch meegenomen voor hun merken, maar wij zijn van mening dat een belangrijke verschuiving zal plaatsvinden. Creatieve bureaus zullen een grotere rol gaan spelen bij het verder groot maken van het second screen. Hun uitdaging is om de second screen ervaring zodanig

Op het moment dat consumenten de interactie aangaan met TV campagnes komt een schat aan gegevens over het succes en de impact van de campagne . Merk marketeers worden zo steeds vaker performance marketeers, net als hun online / digitale marketing collega's. De real time ervaringen zullen geeft ze inzichten zoals betrokkenheid en ROI. Het wordt een spannende tijd voor diegene die genieten van het mengen van de "kunst" van awareness reclame gecombineerd met de 'wetenschap' van digitale marketing.

Ryan Manchee, director Innovation Strategy, DG MediaMind

1. 2013 zal een beslissend jaar in de ontwikkeling van multi screen ervaringen. We zullen een verdere versnippering zien bij de consument en daarmee worden adverteerders uitgedaagd om aansluiting te vinden met deze hyper-aangesloten consument.
2. Meer tweede scherm applicaties zullen worden ontwikkeld en ter beschikking gesteld van de consument, maar we zullen ook enige consolidatie zien onder de spelers. Onder de innovators in tweede scherm ontwikkeling, zullen we een grotere nadruk zien op het te gelde maken van de diensten - dit zal vooral het geval zijn als het publiek en de gebruiker intensiteit groeien.
3.Tweede scherm technologie zal verbeteren. Er zal een meer naadloze ervaring ontstaan voor consumenten om de door hun gewenste inhoud te openen en voor adverteerders om meer waarde te leveren aan hun potentiële klanten. Mede door het verkrijgen van meer diepgaande kennis van hun consument; any place any time staat centraal. Het bereiken van de consument op elk moment, op elke plek en op elk toestel of scherm.
4.Bureaus en merken zullen serieus gaan investeren in het tweede scherm en zoek gaan naar efficiënte manieren om multi screen in te kopen en te plannen. Ze zullen op zoek gaan naar goede manieren om dit te meten en te monitoren.

Bron: VAN - Videoadnews.com; auteur Vincent Flood 2 januari 2013

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in