Overslaan en naar de inhoud gaan

Vodafone laat zien hoe divers families kunnen zijn

De nieuwe campagne heet 'Modern Family'.

Diversiteit van gezinnen staat centraal in de nieuwe campagne van Vodafone (bureau: TBWA\Neboko). In de tv-commercial zie je uiteenlopende gezinnen: van samengestelde families tot gezinnen met een langeafstandsrelatie. Alle families gebruiken moderne techniek om met elkaar te communiceren.

related partner content for mobile comes here

Van zus tot hond

Met deze campagne hopen Vodafone en TBWA zoveel mogelijk mensen aan te spreken. Laura van Gestel van Vodafone: 'Met dit nieuwe verhaal willen we laten zien dat moderne families dankzij het netwerk van Vodafone in contact staan met alles en iedereen om ons heen. Je kleine zusje en de hond, maar ook de thermostaat of je fiets. Hoe je familie zich ook ontwikkelt, het netwerk van Vodafone groeit met je mee.'

Diversiteit als trend

Het thema diversiteit en representatie zijn veelbesproken in de media- en reclamewereld. Steeds meer merken willen er 'iets' mee doen. Blogger Sharon Goldstoff schreef onlangs: 'Het zou de normaalste zaak van de wereld moeten zijn, maar dat is het niet. Sterker nog, diversiteit is nu zelfs een trend.'

Volgens Goldstoff zouden merken een afspiegeling van onze samenleving in beeld moeten brengen. Diversiteit niet als onderwerp van een commercial, maar proberen in alle uitingen verschillende subdoelgroepen te laten zien. Ondanks dat het onderwerp van de Vodafone-campagne nauw verband houdt met het thema, zou de actie passen in haar rijtje met campagnes die laten zien hoe het moet.

Digitaal

De tv-spot is vanaf maandag te zien, maar volgens creative director Darre van Dijk van TBWA\Neboko is het vooral een digitale campagne. TBWA en producent 100% Halal maakten binnen het thema diverse online uitingen die gericht zijn op 'specifieke subdoelgroepen'.

Van Dijk vertelt dat zij vooraf onderzoek deden naar families en zo allerlei relevante verhalen vonden over gezinnen en technologie. 'Moderne technologie is heel relevant voor hedendaagse families. Denk bijvoorbeeld aan het moment dat je kind zijn of haar eerste mobiel krijgt. Of dat je je hond gaat missen als je op kamers gaat om te studeren.'

Onderstaande video is bijvoorbeeld specifiek gericht op jonge ouders.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in