Overslaan en naar de inhoud gaan

Fietsenmerk Veloretti verklaart de oorlog aan auto’s

De campagne ‘F*CK CARS’ moet fietsers wereldwijd aanspreken.

Het Amsterdamse merk Veloretti verkoopt fietsen in 23 landen en begint nu een internationale online campagne. De video ziet er in eerste instantie uit als een typische bedrijfsvideo (veel slomo’s van fietsen en logo’s in beeld), maar de boodschap en de manier waarop die gecommuniceerd wordt zijn opvallend.

related partner content for mobile comes here

Volgens het fietsenmerk is het oorlog tussen fietsers en automobilisten in grote Europese steden. ‘Of het nou gaat over Parijs, Londen of Rome, overal lijden fietsers onder het geluid, de vervuiling en de gevaren van de vele auto’s op de weg’, aldus Veloretti.

Schrijven met een fiets

Vandaar de boodschap ‘F*CK CARS’. Dat zeggen ze niet hardop, maar met een fiets. Reclamebureau Anomaly sloot een fiets aan op een computer en hield de locatie van de fiets bij via GPS.

In de video zie je hoe een man op een knalgele fiets door Amsterdam rijdt. Zijn exacte route wordt bijgehouden en uitgeprint. Aan het eind van zijn 76,8 kilometer lange fietstocht zie je wat hij geschreven heeft.

De film is gemaakt door het creatieve duo dat zich ‘G-unit’ noemt: Guillaume Roukhomovsky en Gilles Suprin.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Audrey

Created by Anomaly, the campaign takes inspiration from the frequent accidents between cars and bikes that often result in cross words and crude language. Backed by UK-based artist Rival Consoles https://www.mcdvoice.cool

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in