Overslaan en naar de inhoud gaan

Univé vernieuwt het merk voor het eerst in 25 jaar

Het bedrijf presenteert de nieuwe huisstijl online en in de krant.

Verzekeraar Univé had al 25 jaar dezelfde huisstijl en hetzelfde logo. Met de uitsmijter ‘het ga je goed ouwe peer!’ neemt het bedrijf afscheid van de peer (en de appel). Vanaf nu heeft het merk een frissere, ‘meer digitale’ stijl.

related partner content for mobile comes here

Manager merk- en communicatie Pieter Borsboom vertelt dat het oude logo nog echte drukwerkletters had. Dat past niet bij een bedrijf dat inmiddels veel online doet, vindt hij. ‘Bovendien zat het woord ‘verzekeringen’ erin gebakken’, vertelt hij. En dat past niet bij de nieuwe koers van het bedrijf. ‘Sinds 2016 doen we meer dan verzekeringen verkopen. We bieden ook diensten om risico’s te beperken.’

Totaaloplossingen

Als voorbeeld van een vernieuwende dienst noemt hij het Zorgeloos Online Pakket. Dat is een pakket met daarin een kastje dat je apparaten beschermt tegen cybercrime, een hulpdienst voor digitale problemen en een verzekering. Met dit soort ‘totaaloplossingen’ wil Univé zich onderscheiden.

Bij een modernere aanpak hoort een modernere huisstijl, vindt Borsboom. Univé schakelde bureau Teldesign in voor het ontwerp en het logo. Bureau Dept verzorgde de nieuwe website en app. Univé presenteert de nieuwe stijl met een korte campagne op sociale media en in de krant. Zaterdag stond deze advertentie in de meeste dagbladen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in