Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Samen slimmer thuis’-campagne van Ikea

Zweedse woongigant wil inspireren om samen slimmer thuis te zijn.
Samen slimmer thuis - IKEA
Samen slimmer thuis - IKEA
Samen slimmer thuis - IKEA
Samen slimmer thuis - IKEA

De nieuwe commercial van IKEA is gisteren live gegaan. ‘Samen slimmer wonen’, is een uitnodiging voor Nederlanders om hun slimme oplossingen onderling en met IKEA te delen om zo het samenzijn in deze tijd aangenamer te maken. De commercial, ontwikkeld door bureau Buutvrij for Life en geproduceerd door WeFilm, is door de mensen in de video zelf opgenomen met hun telefoon. Na een oproep gedaan te hebben ontving het woonwarenhuis in slechts enkele dagen 600 inzendingen waarmee de commercial is ontwikkeld. Volgens IKEA zijn er dan ook maar weinig producten van IKEA zelf te zien.

related partner content for mobile comes here

‘Samen slimmer thuis’ - IKEA | Bureau Buutvrij for life

Missie

Ikea geeft aan dat het onderdeel van hun missie is om zoveel mogelijk mensen wil helpen thuis een beter leven te creëren. In deze zware tijd fungeert ‘thuis’ dan ook als de belangrijkste plek op aarde. Thuis is kinderdagopvang, buurtcatering, uitrustplek na een vermoeiende dag en volgens het woonwarenhuis nog zoveel meer. Ikea geeft aan dat zij het belangrijk vindt om in deze tijd, waarin we meer tijd thuis doorbrengen relevant te zijn. 

Inspiratie

Volgens Frederike den Ottelander, country marketing manager Ikea Nederland, kwam de inspiratie door het zien van slimme oplossingen die veel mensen verzinnen om het leven thuis juist nu wat beter te maken. ‘Daarom hebben we vanuit Ikea Nederland besloten om in hele korte tijd deze oplossingen in beeld te brengen, gefilmd door echte mensen met hun eigen telefoon of camera en Buutvrij heeft ons daarbij geholpen.'

De campagne

De campagne is afgelopen maandag intern van start gegaan en sinds woensdag ook op tv te zien. De video wordt vandaag ook op facebook gedeeld. Ikea hoopt met de campagne zoveel mogelijk Nederlanders te inspireren en uit te nodigen om hun slimme oplossingen met Ikea en elkaar te delen. Den Ottelander: ‘Samen zijn we namelijk echt slimmer thuis.’

Reuben Alexander van Buutvrij voegt toe dat hij het supervet vindt dat de gehele campagne in een week van concept naar tv is gebracht en benadrukt enthousiast dat het echte mensen zijn die echt slimme thuisoplossingen delen. Het hele project is gerealiseerd zonder dat iemand van het team fysiek bij elkaar is geweest. 

En verder

Wat doet Ikea verder voor de mensen die het door de coronacrisis nu moeilijk hebben? Den Ottelander: ‘We zorgen goed voor onze eigen mensen en nemen initiatief om verspilling van houdbare goederen te beperken tot een minimum. Zo hebben we planten gedoneerd aan verzorgingstehuizen en de voedingswaren die een beperkte houdbaarheid hebben gedoneerd aan de Voedselbank.'

Om daar nog aan toe te voegen: 'Bovendien stelt INGKA Group (waar Ikea Nederland onderdeel van is, pe) 26 miljoen euro beschikbaar voor lokale hulp. Een deel hiervan zal in Nederland worden besteed. Het geld is bedoeld voor bedden, meubels, eten en andere hulp in bijvoorbeeld ziekenhuizen, medische centra en opvangtehuizen.’ 

Lees meer over de gevolgen van het coronavrius in het coronadossier van Adformatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in