Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlanders met 't hart op de goede plek, dragen een oranje bandje om de arm

Ronald Koeman trapt af, Ali B. en Suzanne Schulting volgen op weg naar de miljoen oranje bandjes voor het goede doel.

Ronald Koeman, Ali B. em Suzanne Schulting dragen vanaf vandaag een oranje armbandje. Ze doen mee aan de campagne ‘Groeien door te delen’ met een even simpel als sympathiek idee. Doel: een miljoen armbandjes en veel geld voor het goede doel, waaronder het Rode Kruis en de Voedselbanken. 

related partner content for mobile comes here

Op de website groeiendoortedelen.nl kan iedereen voor 5 euro twee armbandjes bestellen: één voor zichzelf en één voor iemand anders. Met de oranje armbandjes laten ze zien te willen helpen en een goed doel naar keuze te steunen. 3,50 euro gaat daar naar toe.

Door het tweede bandje weg te geven, ontstaat er een grote beweging van mensen die elkaar een helpende hand reiken. De armbandjes zijn zo goed als onbreekbaar. Ze gaan dan ook jaren mee.

'Zo bouwen we bandje voor bandje aan een mooiere toekomst voor iedereen', aldus initiatiefnemer Allard Droste. Droste is de mede-eigenaar van metaalbedrijf Aldowa en Hagelswag en vergaarde onder zakelijk Nederland eerder bekendheid met zijn bestseller 'Semco in de Polder'. 

Veel support van BN’ers en partners 

Er zijn een miljoen armbandjes beschikbaar. Om de beweging in gang te zetten, hebben meerdere BN’ers zich belangeloos bij de campagne aangesloten. Onder hen Suzanne Schulting, Sjinkie Knegt en Radmilo Soda, maar ook Isa Hoes, Herman den Blijker en Mr. Polska.

'Elkaar extra aandacht geven en naar elkaar omkijken is belangrijker dan ooit', aldus Ali B. Verder krijgt de beweging enorm veel support van Mollie, Looper, Brightin, PostNL en Koninklijke Van der Most. Timm & Pimm is verantwoordelijk voor de marketing en communicatie van de campagne.

De aangesloten goede doelen zijn het Rode Kruis, het Nationaal Ouderenfonds, stichting Het Vergeten Kind, het Oranje Fonds, het Kansfonds en de Nederlandse Voedselbanken. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in