Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN brengt gamevrienden samen in kerstcommercial

‘Ik weet niet hoe ze in het echt zijn’, zegt een van gamers in de commercial. KPN regelt een ontmoeting.

Telecombedrijf KPN komt met een kerstcommercial over vriendschap. De Nederlandse Mats speelt al jarenlang online games met zes jongens. De vrienden hebben een hechte vriendschap, maar elkaar nog nooit ontmoet. KPN brengt de jongens samen.

related partner content for mobile comes here

Met de campagne, geproduceerd in samenwerking met bureau N=5, wil KPN digitale vriendschap vieren. ‘Online vriendschappen zijn een belangrijk onderdeel geworden van onze sociale cultuur. Met deze campagne willen we laten zien hoe belangrijk een online vriendschap kan zijn, met name voor jongere generaties’, zegt Daniel te Lindert, creative director bij N=5.

Call of Duty

In de commercial volgt KPN de trip van de 19-jarige Mats uit Zaandam naar het Engelse plaatsje Kent. Hij ontmoet daar voor het eerst zijn online vrienden. De jongens spelen al jaren samen het spel Call of Duty op de PlayStation. Op uitnodiging van het telecombedrijf zagen de zeven vrienden elkaar voor het eerst tijdens een kerstdiner in een pub.

De campagne wordt uitgerold op televisie en online. Op Facebook en Instagram zoekt KPN verdieping. Jongeren kunnen op Instagram foto's van hun clan delen, waarmee ze kans maken op een PlayStation 4. En ouders leren meer over de waarde van online vriendschappen middels live sessies.

Instagram
Facebook

Credits

Bureau: N=5
Art: Daniel te Lindert
Copy: Thijs Bontje
RTV: Guy van der Hoop
Account: Martijn Pots, Louise Mathlener
Strategie: Niels Pel
Productie: De Haaien
Regie: Victor Vroegindeweij (Hazazah)
Offline: Fatih Tura
Postproductie: De Grot
Music: Sizzer Amsterdam
Sound: Ambassadors
Klant: KPN

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in