Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederland stelt met 13 awards wat teleur bij Eurobest

Safelock scoort het best met goud en drie keer brons. De Grand Prixs worden donderdag bekendgemaakt.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het lijkt niet het beste jaar te worden van Nederland tijdens Eurobest, het Europese festival voor creativiteit. Tot nu toe werden slechts 13 awards aan Nederlandse inzendingen toegekend, drie keer goud, vier keer zilver en zes keer brons. De Grand Prixs en speciale awards worden donderdagavond bekendgemaakt en uitgereikt.  

related partner content for mobile comes here

Ter vergelijking: Vorig jaar scoorde Nederland 24 prijzen bij het Europese festival, waaronder negen goud en vier Grand Prixs. In 2016 waren dat  21 prijzen, met een Grand Prix voor The Next Rembrandt van ING. 

Meeste awards Safelock

Dit jaar is de grote Nederlandse winnaar tot nu toe Safelock van KPN, dat een keer goud en drie keer brons won. Opvallend: KPN stuurde de case vorig jaar ook in en won er toen een Grand Prix mee in de categorie Innovatie. 

Bij de bureaus was Wieden+Kennedy Amsterdam de meest gelauwerde; het won een keer goud, twee keer zilver en twee keer brons.

Goud

Nike 'Awaken the phantom' 
Nike Football, Wieden+Kennedy Amsterdam 
Entertainment, Sports: Film, Series & Audio 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Diesel Hate Couture 
Diesel, Sizzer Amsterdam 
Film craft, Use of Licensed or Adapted Music 

Safelock 
KPN, N=5 Amsterdam 
PR, Corporate Image, Communication & Reputation Management 
 

Zilver 

Street Story  
Nike Russia, Wieden+Kennedy Amsterdam
Design,Video / Moving Images 

Just Do It: Caster Semenya 
Nike South Africa, Wieden+Kennedy Amsterdam
Film, Consumer Durables 
 
Car Commercial To Go 
Centraal Beheer, DDB Amsterdam 
Media, Use of Social Platforms 

Samsung Smartsuit 
Samsung Electronics Benelux, Cheil Worldwide Amsterdam 
PR, Sponsorship & Brand Partnership 

Brons  

Safelock (3x)
KPN, N=5 Amsterdam 
Brand Experience & Activation, Use of Mobile & Devices 
Mobile, Innovative use of Technology 
PR, Use of Technology 

Never ask - Synchronised swimmer 
Nike Russia, Wieden+Kennedy Amsterdam
Film, Consumer Durables B 

Samsung Smartsuit       
Samsung Electronics Benelux, Cheil Worldwide Amsterdam 
Mobile, Innovative use of Technology 

Street Story 
Nike Russia, Wieden+Kennedy Amsterdam 
Displays outdoor

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in