Overslaan en naar de inhoud gaan

TBWA Global Agency of the Year

Adweek, de Amerikaanse Adformatie, bekroont ieder jaar een netwerk als Global Agency of the Year.
Partner
TBWA

We help brands find strategic and creative white space through the power of Disruption®. We develop business-changing, culture-defining and award-winning ideas for brands. And we’ve got the hardware to prove it. Consistently ranked among the top 10 agencies at SAN, we have been recognized with top honors from every major creative award show, including Cannes Lions, ADCN, and Effies. TBWA is a global collective and has proven to be a catalyst in uniting over 11,300 people, operating in 305 agencies, in 98 different countries.

Miniatuurvoorbeeld
Jean-Marie Dru (l.), chairman, TBWA\Worldwide, and Troy Ruhanen, president and CEO, TBWA\Worldwide
Miniatuurvoorbeeld
Jean-Marie Dru (l.), chairman, TBWA\Worldwide, and Troy Ruhanen, president and CEO, TBWA\Worldwide

En dit jaar is dat TBWA\Worldwide geworden, puur op basis van de kwaliteit van het werk. Adweek beschrijft dat het netwerk nu marktleider is in veel merken en bovendien significant heeft geïnvesteerd in data en innovatie:

‘Een goed voorbeeld is de bekroonde lancering van de Apple HomePod door Apple & TBWA\Media Arts Lab. Wat op papier begon als een 30 seconden TV-script, rolde uiteindelijk uit tot een korte film, videoclip (geregisseerd door Spike JonzArts) en hitsingle door Anderson Paak.’

Creativiteit kan moeilijk te meten zijn, vooral bij wereldwijde prijsuitreikingen waarbij ranglijsten soms meer zeggen over de grootte of het marketingbudget van een bureau. Toch zijn de prestaties van TBWA bij Cannes Lions een goede indicatie geweest van de positieve vibes rond het netwerk. In 2015 stond TBWA op de tiende plaats van alle netwerken in Cannes. Het jaar daarop was het achtste. Vervolgens zesde. En dit jaar werd TBWA vijfde.

De laatste keer dat TBWA\Worldwide door Adweek benoemd werd tot global agency van het jaar was tien jaar geleden. Adweek editor David Griner beschrijft in een interessant artikel wat er de afgelopen tien jaar gebeurd is en waarom TBWA\Worldwide nu, na zoveel tijd, weer begint aan een “golden age”. Klik hier om te lezen.

 

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
TBWA

We help brands find strategic and creative white space through the power of Disruption®. We develop business-changing, culture-defining and award-winning ideas for brands. And we’ve got the hardware to prove it. Consistently ranked among the top 10 agencies at SAN, we have been recognized with top honors from every major creative award show, including Cannes Lions, ADCN, and Effies. TBWA is a global collective and has proven to be a catalyst in uniting over 11,300 people, operating in 305 agencies, in 98 different countries.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in