Overslaan en naar de inhoud gaan

KNVB-campagne gericht op kinderen wint UEFA-prijs

De KNVB en rapper/zanger Snelle voerden samen campagne om meer kinderen aan het voetballen te krijgen. UEFA prijst de campagne.
KNVB campagne
© Bron: KNVB
KNVB campagne
© Bron: KNVB

De KNVB-campagne 'Ga voetballen als Oranje' is door de Europese voetbalbond UEFA beloond met een GROW Award in de categorie communicatiecampagnes. De video - hieronder te bekijken - zet een team van kleine voetballers centraal en heeft als doel om meer kinderen te enthousiasmeren voor voetbal. De KNVB startte de campagne omdat het aantal nieuwe pupillen (vier tot en met twaalf jaar oud) terugliep door de coronapandemie. 

related partner content for mobile comes here

De UEFA GROW Awards worden om de twee jaar uitgereikt en bestaan uit prijzen in verschillende categorieën. Een andere KNVB-campagne, 'WeTheWave', haalde shortlist maar viel buiten de prijzen. 

Oranje-spelers

Rapper en zanger Snelle fungeert in de videoclip van 'Ga voetballen als Oranje' als coach van het kinderelftal en schreef ook het nummer Limonade, dat over amateurvoetbal gaat. In de videoclip maken ook Oranje-sterren als Frank de Boer, Donyell Malen en Denzel Dumfries hun opwachting. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in