Overslaan en naar de inhoud gaan

KFC wil meer naamsbekendheid onder millennials en komt met slogan

De keten introduceert de kreet ‘KFC you later’ in de hoop dat die in het collectief geheugen van Nederland belandt.

Kiprestaurant Kentucky Fried Chicken (KFC) wil met een campagne jonge mensen bereiken. Daarom introduceert het de kreet: ‘KFC you later!’, die terugkomt in diverse communicatie-uitingen. De keten hoopt hiermee bekender te worden dan zijn concurrenten McDonald’s en Burger King. De campagne is opgezet met Ogilvy Amsterdam.

related partner content for mobile comes here

Collectief geheugen

Jonge mensen gaan sneller naar McDonald’s of Burger King dan KFC. ‘We introduceren de kreet “KFC you Later” in de hoop dat die in het collectief geheugen van Nederland komt, waardoor de naamsbekendheid vergroot', legt Edgar Molenaars, CEO Ogilvy, uit. 

Stabiel

Concurrenten Burger King en McDonald’s zijn bekender omdat KFC minder vestigingen heeft, vervolgt Molenaars. 'De campagne is dus niet omdat de consumptie afneemt. Die is nog steeds stabiel.'

In de commercials wordt de kreet door mensen gebruikt als ze alles uit hun handen laten vallen om naar de KFC te rennen voor een deal. Dit is ook te zien in het spotje over de nieuwe frietjes. Twee vrouwen pakken tegelijkertijd hetzelfde kledingstuk. De ene probeert listig het kledingstuk te veroveren door te vertellen dat KFC ‘superlekkere nieuwe friet’ heeft. Haar rivaal is duidelijk onder de indruk en roept ‘KFC you Later’. Het filmpje eindigt met het beeld van haar in de KFC terwijl ze een frietje verorberd.  

De campagne wordt uitgerold op Instagram, Facebook, Snapchat, OOH, radio en televisie.

De slagzin verschijnt ook in de restaurants, bijvoorbeeld op de kassabon, en bij de drive-through.

Credits

KFC: Alexandra Huizer, Marije Wustman, Marinho Bouwland
Bureau: Ogilvy & Social.Lab Amsterdam
Mediabureau: Zigt
Regisseur: Bart Timmer
Productie: Czar
Muziek: Massive Music

Sounddesign: Soundcircus
Postproductie: Storm
Fotografie: Chuck Studios

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Julius de Vries

En om het nog sneller te kunnen appen: KFCULater.
Bekt lekker, als het maar geen nare bijsmaak geeft ;)
@redactie: verorberd mag met een t.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in