Overslaan en naar de inhoud gaan

Jongeren informeren over hun pensioen? Zo probeert pensioenfonds dat

Pensioenfonds Zorg & Welzijn komt met serie die lijkt op ‘Jouw Vrouw, Mijn Vrouw’ alleen dan voor zorgverleners.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In de serie van het pensioenfonds wisselen zorgverleners een dag van baan. De afleveringen, ontwikkeld door C2B en FourCreating, moeten jongeren kennis laten maken met de organisatie. ‘We willen jongeren laten zien dat we een fijne club zijn', zegt Stefan Meershoek, marketing & communicatieadviseur bij PGGM.

'Met deze serie willen wij als organisatie een gezicht krijgen. In Nederland zijn ongeveer 200.000 mensen tussen de 18 en 28 jaar aan ons verbonden. Dit gebeurt automatisch als je in de zorg werkt. Wij hebben echter weinig contactmomenten met deze doelgroep; over het algemeen houden ouderen zich bezig met dit onderwerp. Met deze campagne proberen we die contactmomenten te initiëren', aldus Meershoek. 

related partner content for mobile comes here

Zorgboederij 
Om dit te realiseren wordt het pensioenfonds bewust niet in beeld gebracht. ‘Jongeren haken anders af. Ze zien alleen dat wij de afzender zijn.' Het doel van de serie is tweeledig, vervolgt Meershoek. ‘Enerzijds willen duidelijk maken hoe belangrijk werken in de zorg is, veel mensen voelen zich namelijk ondergewaardeerd. Anderzijds willen we jongeren laten zien dat de sector bestaat uit sub-sectoren, zodat ze de werkmogelijkheden ontdekken.'

De vierdelige serie, gepresenteerd door Lonneke Marsman, moet jongeren het gevoel geven dat het pensioenfonds hen begrijpt. Per aflevering wisselen twee zorgverleners van baan. 'Zo laten we op een laagdrempelige manier zien hoe het eraan toegaat in de zorg.'

Zorgverleners leren op deze manier hun eigen sector kennen. 'Velen wisten bijvoorbeeld niet dat een zorgboerderij bestaat - zoals in de eerste aflevering is te zien. We hopen in de toekomst meer beroepen uit te lichten', aldus Meershoek. 

De campagne wordt uitgerold op: LinkedIn, Instagram, YouTube, Facebook en Vice.

Credits
Opdrachtgever: PGGM
Bureau: C2B 
Productiemaatschappij: FourCreating
Creatie: Stefan Meershoek, Arnoud Korperaal, Robert van Meer
Account: Joost Bout
Regisseur: Sander Beekman 
Producer: Ilse Beentjes
Presentatie: Lonneke Marsman
Production Manager: Joost Bout
Editing: Niels Goesten, Jurriaan Kwakkel
Advertising: Livia Lukacs

 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in