Overslaan en naar de inhoud gaan

Ikea verklaart ‘Iedereen Slim’ met nieuwe merkpositionering

De campagne speelt 'slim' in op de interactie tussen woning en mens.

‘Slim’ is anno 2019 allang geen adjectief meer dat is voorbehouden aan de homo sapiens plus een paar primaten en walvisachtigen. Ook dingen kunnen tegenwoordig, al dan niet bezield door het internet, slim zijn. En ook woningen zijn dingen, meent Ikea, die met slim meubilair slim gemaakt kunnen worden.  

related partner content for mobile comes here

Ikea Nederland maakt handig gebruik van deze moderne connotaties in zijn nieuwe merkpositionering: 'Iedereen slim'. De bijbehorende campagne (zie clip) die vandaag gelanceerd is, richt zich op  de Ikea-klant, ‘iedereen’ dus. Hoe huis en mens elkaar middels Ikea-producten ‘verslimmen’ is vanzelfsprekend bepaald door individuele klantbehoeften, zoals de clip duidelijk en goed in beeld brengt. 

De Zweedse meubelgigant positioneert zich als helpende partner in de interactie tussen klant en huis. Samen een slimmer, efficiënter en duurzamer thuis te creëren is de opzet. Slim bedacht, zeggen we dan.

De nieuwe merkpositionering volgt 'Aandacht maakt alles mooier' op en komt terug in alle kanalen van het woonwarenhuis.

'Iedereen slim' is vanaf vandaag op tv, radio, in buitenreclame, online en op social media te zien. De nieuwe merkpositionering 'Iedereen slim' met bijbehorende campagne is ontwikkeld in samenwerking met Buutvrij for life.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
De Groeten

Dat positioneren en vertalen naar een impactvolle campagne is wel een vak he. Dit is afbreuk van het mooie merk IKEA.

Patrik Jonasson

'Aandacht maakt alles mooier' was echt de meest lelijke zin in de geschiedenis der zinnen. Ik denk dat jij die bedacht hebt?

Hans de Koning

Bij IKEA gaat een merkpositionering kennelijk net zo lang mee als een Billy kast. IKEA en "slim" passen natuurlijk wel weer heel goed bij elkaar. En er is niet zoveel mis met de commercial, maar misschien mag je iets meer verwachten van een wereldmerk.

Peter van Leeuwen

Alhoewel ik vind dat elke (ver)nieuw(d)e positionering en daarop aansluitende campagne de tijd moet krijgen om te kunnen rijpen, denk wel bij het zien van deze eerste uiting: wat vlak, wat weinig warm voor een zo mooi merk als IKEA! Dan zie ik als fan van het merk liever uitingen als: https://www.youtube.com/watch?time_continue=8&v=SN_LW0p_5Ek&feature=emb_logo of uitingen uit de 'Aandacht' campagne van Havas Lemz.
Campagnes die de slimheid van IKEA minder lineair uitleggen.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in