Ikea richt zich met 'Claim je kamer' voor het eerst specifiek op jongere doelgroep
In de nieuwe Ikea-campagne ‘Claim je kamer’ worden tieners uitgedaagd om virtueel hun kamer te stylen met Snapchat en gifjes van Ikea-producten. Ikea hanteert een ‘mobile first’-aanpak, waarbij social influencer Nina Houston tieners op Instagram en Snapchat oproept hun eigen kamer in te richten. Daarnaast is de campagne te zien via Instagram Stories, Facebook en televisie.
Claim je kamer
Het idee voor de ‘Claim je kamer’-campagne komt voort uit een recent trendonderzoek van Ikea. Daaruit blijkt dat jongeren een groeiende behoefte hebben aan een eigen plek thuis. Ikea: 'Vanaf 12 jaar willen zij hun slaapkamer zelf inrichten en hebben hun ouders hier weinig over te zeggen. Door tieners virtueel hun kamers te laten stylen voordat ze naar de winkel komen, haken we in op deze behoefte.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijTeamleider Online
AVROTROSCommunications Director
World Press PhotoMet de campagne mikt Ikea voor het eerst expliciet op tieners en hun kamers. Met de muziek, keuze van kanalen en de Nederlandse tieners in de hoofdrol, wil Ikea de doelgroep aanspreken. Snapchat is volgens het Zweedse meubelhuis een geschikte manier om de doelgroep te benaderen, omdat tieners zelf kunnen bepalen of ze wat met de boodschap doen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidGoedenavond.
Ik ben een zogenaamde "jongere"
Zojuist deze commercial gezien en ik moet zeggen dat ik in weken niet zulke cringe heb ervaren. Marketing naar jongeren kan het beste zo real mogelijk gedaan worden. "Dit is ons bankje, hij zit redelijk fijn, hij kost bijna niks en je kan er zelfs zooi in kwijt, kopen?" Reclames zoals dit zijn waarom ik geen TV meer kijk. snel schrappen, of mishappen, Ikea.
Wie zijn die tieners dan?
Deze reclame is zo afschuwelijk irritant en slecht opgezet, niet normaal. Ik zap nu standaard weg als hij voorbij komt.