Overslaan en naar de inhoud gaan

Ikea richt zich met 'Claim je kamer' voor het eerst specifiek op jongere doelgroep

Tieners hebben volgens Ikea behoefte aan ‘personal space’. Het winkelhuis haakt hierop in door jongeren zelf hun kamer te laten…

In de nieuwe Ikea-campagne ‘Claim je kamer’ worden tieners uitgedaagd om virtueel hun kamer te stylen met Snapchat en gifjes van Ikea-producten. Ikea hanteert een ‘mobile first’-aanpak, waarbij social influencer Nina Houston tieners op Instagram en Snapchat oproept hun eigen kamer in te richten. Daarnaast is de campagne te zien via Instagram Stories, Facebook en televisie.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
ityrn

Goedenavond.
Ik ben een zogenaamde "jongere"
Zojuist deze commercial gezien en ik moet zeggen dat ik in weken niet zulke cringe heb ervaren. Marketing naar jongeren kan het beste zo real mogelijk gedaan worden. "Dit is ons bankje, hij zit redelijk fijn, hij kost bijna niks en je kan er zelfs zooi in kwijt, kopen?" Reclames zoals dit zijn waarom ik geen TV meer kijk. snel schrappen, of mishappen, Ikea.

Poepert

Wie zijn die tieners dan?

Nick

Deze reclame is zo afschuwelijk irritant en slecht opgezet, niet normaal. Ik zap nu standaard weg als hij voorbij komt.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in