Ikea richt zich met 'Claim je kamer' voor het eerst specifiek op jongere doelgroep
Tieners hebben volgens Ikea behoefte aan ‘personal space’. Het winkelhuis haakt hierop in door jongeren zelf hun kamer te laten…
In de nieuwe Ikea-campagne ‘Claim je kamer’ worden tieners uitgedaagd om virtueel hun kamer te stylen met Snapchat en gifjes van Ikea-producten. Ikea hanteert een ‘mobile first’-aanpak, waarbij social influencer Nina Houston tieners op Instagram en Snapchat oproept hun eigen kamer in te richten. Daarnaast is de campagne te zien via Instagram Stories, Facebook en televisie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidGoedenavond.
Ik ben een zogenaamde "jongere"
Zojuist deze commercial gezien en ik moet zeggen dat ik in weken niet zulke cringe heb ervaren. Marketing naar jongeren kan het beste zo real mogelijk gedaan worden. "Dit is ons bankje, hij zit redelijk fijn, hij kost bijna niks en je kan er zelfs zooi in kwijt, kopen?" Reclames zoals dit zijn waarom ik geen TV meer kijk. snel schrappen, of mishappen, Ikea.
Wie zijn die tieners dan?
Deze reclame is zo afschuwelijk irritant en slecht opgezet, niet normaal. Ik zap nu standaard weg als hij voorbij komt.