Overslaan en naar de inhoud gaan

Laat je niet gek maken door de neuromarketing-fundamentalisten

Hersenonderzoek kan zeker nuttig zijn, maar blijf vooral nieuwsgierig naar de mens 'voorbij de data'.
Miniatuurvoorbeeld
Hersenonderzoek voor marketeers.
© www.eigenwijze.nl
Miniatuurvoorbeeld
Hersenonderzoek voor marketeers.
© www.eigenwijze.nl

'Op een dag wordt creativiteit overbodig', zei de man van het bekende neuromarketingbureau in het bijzijn van onze gezamenlijke klant, 'want ik kan gewoon in onze hersenscans zien wat werkt en wat niet werkt.'

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Martin de Munnik

Ben benieuwd wie die arrogante kwast dan is. Neuromarketingstudies laten namelijk zien dat creativiteit ontzettend belangrijk is. Diezelfde hersenscans (alleen wij hebben er al zo'n 50.000 gemaakt) laten overigens ook zien dat creativiteit een vak is. Want het veruit overgrote deel van alle commerciële creativiteit heeft geen, of zelfs een averechts effect. Jaarlijks is dat meer dan 200 miljard dollar dat nutteloos verbrand wordt. Niet voor niets heroverwegen top adverteerders als P&G en Unilever hun bestedingen en schrappen ze drastisch in hun bureaus. Het is hun big data dat laat zien dat er iets ernstig verkeerd gaat in marcom. Zo'n hersenscan laat alleen maar zien waar het verkeerd gaat. Hoe het beter kan is inderdaad interpretatie. En just daar spelen de creatieven van de toekomst een uiterst belangrijke rol.

Martin de Munnik

Hé Tom de Bruyne, Ik hoor graag jouw commentaar op die van mij, of was jouw artikel voor de bühne?

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in