Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de beste merkactivaties van maart 2020

De maand dat Honig de voedselbanken hielp met een online live-benefiet en Brewdog een positieve vuist maakte in de strijd tegen corona.
Brewdog – Punk Sanitizer
Brewdog – Punk Sanitizer
Brewdog – Punk Sanitizer
Brewdog – Punk Sanitizer

Brewdog – Punk Sanitizer

Bureau - Uncommon Creative Studio

related partner content for mobile comes here

Gelukkig komt in barre tijden soms het beste in mensen naar boven. In het Verenigd Koninkrijk was Brewdog er als de kippen bij om actief een positieve vuist te maken tegen Covid-19. De eigenzinnige brouwer paste het proces in zijn Schotse stokerij razendsnel aan zodat er handontsmetters konden worden gemaakt. En het beste is: ze geven hun Punk Sanitizer gratis weg aan instellingen die hem hard nodig hebben. Inmiddels hebben al meer 50.000 units de fabriek verlaten.

Honig – Live Eet

Bureaus: Dept & Chuck Studios

Tijdens de eerste weken van de coronacrisis sloeg de hamsterwoede in supermarkten toe. Daardoor kwamen veel Nederlandse voedselbanken droog te staan. Honig schoot te hulp met het online benefietdiner Live Eet.

Artiesten als Claudia de Breij, Thomas Berge en Hadewych Minis traden live op vanuit hun eigen huiskamer om hoop en troost te bieden in onzekere tijden. Bezoekers konden met een Tikkie of via een QR-code doneren. Dat werd zo massaal gedaan dat er genoeg is opgehaald voor een hele maand eten op tafel.

 


 

Apple – Reis door de Hermitage

Bureau: TBWA Media Arts Lab

Een 5 uur en 19 minuten durende film, in één take geschoten op een iPhone 11 Pro op één batterij. Apple verlegde de grenzen van zijn Shot on iPhone-campagne met een productdemonstratie zoals je ze zelden ziet. De Russische regisseur Axinya Gog neemt je mee op een cinematografische reis door de Hermitage in Sint-Petersburg. O ja, op het einde van de film is de batterij nog voor 19 procent gevuld.

Lees meer over de gevolgen  en verschillende campagnes ten tijde van de coronapandemie in het coronadossier van Adformatie of bekijk de corona-initiatieven.

Volg ons liveblog en lees wat de impact van de coronacrisis is op jouw vakgebied.

Apple – Reis door de Hermitage

BrandActivation.com, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. In januari wordt het allerbeste werk van het jaar gekozen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in