Overslaan en naar de inhoud gaan

Deze gamingcampagne moet Knorr cooler maken onder jongeren

Enzo Greco neemt de 360 campagne #ModTheVeg onder de loop.

Knorr is het merk van je moeder. Buiten instant noodles of soep kan de band met het jongere publiek wel een opkikker gebruiken. Unilever klopte dan ook aan bij The Invaders met deze gerichte briefing. Het Nederlands bureau, gespecialiseerd in reclame rondom de gamingindustrie, kwam met een interessant inzicht en invalshoek.

related partner content for mobile comes here

Power Up

Groenten worden structureel minder op waarde geschat en in games is dit verschil alleen maar groter. Wat als we groenten omtoveren tot de ultimate power up? Knorr daagt de gamingindustrie uit om dit te veranderen.

#ModTheVeg

De wereldwijde campagne werd afgetrapt met enkele gaming influencers. Voor hen werd exclusieve content rondom o.a. GTA 5 en Skyrim gecreëerd. Het grote publiek werd uitgedaagd op Fortnite met een speciale 'only up level' gevuld met groenten. 

De jongste gamers werd getrakteerd op special content in Minecraft. De 29 nieuwe groenten gaven hen super powers zoals het klimmen op muren. Naast de gebruikelijke online reclames werden de games aangejaagd op enkele gesponsorde e-tournaments. De campagne werd uitgerold over zeven landen, waaronder Canada, Mexico en Nederland. De totale score kwam uit op 228.000 minuten online gaming time en 151 miljoen impressies.

Next level?

Ieder merk moet structureel verjongen. Met drie miljard gamers wereldwijd heeft Knorr een goede bron aangeboord. De campagne (mede mogelijk gemaakt door MullenLowe, Weber Shandwick, Mindshare en ITB) zit goed in elkaar met een mooie mix van rijke content. 

Met twee bespeelbare games is het aanbod een beetje mager, maar tegelijkertijd is dit ook begrijpelijk. Naast de productionele uitdagingen zijn er de nodige hordes om (naast de platte paid ads) onderdeel te worden van een bestaande game. 

Bij Knorr intern is de campagne in goede smaak gevallen. Volgens Frieda Ulsamer van The Invaders wordt er al gesproken over een volgende ronde. 

Cannes

De campagne is bij de Cannes Lions voor meerdere categorieën ingezonden, maar wist hiermee niet te scoren. Wellicht dat het initiële hoofddoel (het veranderen van de gamingindustrie) iets te hoog gegrepen is. De petitie met 20.000 ondertekenaars bij de campagne klinkt mooi, maar staan niet in verhouding tot de massale gemeenschap. Wellicht maakt het vervolg een betere kans. 

Enzo Greco is freelance Digital Storyteller.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in