Overslaan en naar de inhoud gaan

Opnieuw lachende dieren in nieuwe campagne Allianz Direct

Het succes van de eerste campagne was voor Allianz Direct reden om door te bouwen op het dierenconcept.
Allianz Direct
Allianz Direct

Afgelopen oktober introduceerde Allianz Direct een nieuwe Europese merkcampagne, met lachende meeuwen in de hoofdrol. De campagne werd de afgelopen maanden uitgerold in Nederland, Duitsland en Italië. Hier in Nederland werd hij genomineerd voor de Gouden Loekie. Nu krijgt de campagne een vervolg, wederom met een dier in de hoofdrol, dat ook weer in dezelfde Europese landen zal worden ingezet.

related partner content for mobile comes here

Het succes van de eerste campagne was voor Allianz Direct reden om snel door te bouwen op het dierenconcept. Ron Adams, head omarketing & sales bij Allianz Direct: 'Allianz Direct wil uitgroeien tot de No.1 European Online Insurer en the smart choice in online verzekeren waarin snel en makkelijk onze drijfveren zijn. We zien duidelijke effecten van de nieuwe campagne op ons merk, zowel qua bekendheid als qua merkassociaties. Met name op "slim", de belangrijkste associatie, groeien we hard. Daarom besloten we door te pakken en meteen de volgende campagne in de reeks te ontwikkelen.'

Onvoorspelbaar

Waarom is er eigenlijk gekozen voor dieren? Edward van de Ridder, head of strategy bij Alfred: 'Dieren zijn onvoorspelbaar, net als het leven. Ze lachen ons mensen een beetje uit, omdat wij denken altijd alles onder controle te hebben. Maar gelukkig lacht de Allianz Direct-klant het laatst, want die blijkt de slimste.'Met dat campagneconstruct wordt de merkboodschap, It's not hard to be smart, opnieuw geladen.

De campagne zal verschijnen op o.a. tv, online video, display, outdoor, radio en social media. 

Credits
 

Klant: Allianz Direct (Ron Adams, Natasja Staal, Jeanine Voulon)
Bureau: Alfred International 
Strategie: Edward van de Ridder
Account: Danielle Boskemper, Stéphanie Freitag
Creatie: Alfred
Agency producer: Swantje Hoppe, Sasja van Nie
Productiemaatschappij: SuperEasterFeather
Regisseur: Sven Super
Producer: Arjan Oosterveer
Lighting cameraman / D.O.P.: Robbie van Brussel
Editor: Pim Van Der Pas
CGI / Online: Glassworks
Muziek: Tom Tukker 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in