Overslaan en naar de inhoud gaan

Bar-le-Duc helpt sportclubs duurzamer te worden

In de strijd voor een duurzamere wereld wil het mineraalwatermerk nu sportclubs een handje helpen.
Miniatuurvoorbeeld
© Bar-le-Duc
Miniatuurvoorbeeld
© Bar-le-Duc

Met de wedstrijd wil het sportclubs een handje helpen met het optuigen van duurzame initiatieven. Het mineraalwatermerk gaat voor de winnaars hun plastic flessen verwerken. Ook ontvangen zij een bedrag van duizend euro, waarmee ze worden uitgedaagd om na te denken over duurzame oplossingen. 

Bar-le-Duc heeft deze wedstrijd in het leven geroepen, omdat het op continue op zoek is naar manieren om zijn impact op het milieu te verkleinen en een bijdrage te leveren aan de stap naar een circulaire economie, verklaart Erald Holtrust, directeur bij Bar-le-Duc. ‘Deze campagne is voor ons een testcase om kennis op te doen over hoe wij zoveel mogelijk petflesjes weer terug kunnen halen uit de markt voor hergebruik.’

Voor deze actie werkt het merk samen met gemeenten en afvalverwerkingsbedrijven. ‘Zo onderzoeken we wat er nodig is, en met welke verschillende partijen we een zogenaamd gesloten recycle circuit kunnen realiseren’, aldus Holtrust.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in