Overslaan en naar de inhoud gaan

WPP heeft in eerste halfjaar sterker herstel dan verwacht

Nog betere resultaten dan rivalen.
WPP
WPP

WPP heeft vandaag een sterker herstel dan verwacht gerapporteerd in zijn halfjaarresultaten. De grootste communicatieholding ter wereld meldt een groei van bijna 10 procent in (bureau-)inkomen naar 7,19 miljard euro. De winst steeg 54,4 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar naar bijna 695 miljoen euro. 

Zowel Groot-Brittannië als Europa zagen het inkomen met ruim 22 procent stijgen.

related partner content for mobile comes here

Daarmee doet WPP het nog beter dan rivalen Publicis, Omnicom en IPG die twee weken geleden al met bemoedigende cijfers kwamen. Volgens ceo Mark Read bereikt WPP nu een jaar eerder dan gepland het niveau van 2019. 'Klanten herinvesteren in marketing, met name in digitale media, e-commerce en marketingtechnologie.'

Dochter GroupM presteerde volgens Read 'uitmuntend' en was daarmee de stimulator van de groei van de gehele holding. Volgens een bericht op Campaign heeft WPP de bonussen daarom verhoogd

GroupM schat dat de uitgaven voor digitale media in 2021 met 26 procent zullen stijgen, een cijfer dat het naar boven is bijgesteld ten opzichte van voorspellingen van vorig jaar december, toen 15 procent werd verwacht. 

New business kwam onder meer van AstraZeneca, Bumble, JP Morgan Chase, Hyatt, L'Oréal en Pernod Ricard.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in