Overslaan en naar de inhoud gaan

S4 Capital voegt alle labels samen onder merknaam Media.Monks

Sir Martin Sorrell: 'Reclame- en marketingservicesmodel voor een nieuw tijdperk.'
MediaMonks
MediaMonks

S4 Capital komt vanaf vandaag met Media.Monks: een nieuw, overkoepelend merk dat MediaMonks, MightyHive en alle bureaus die de afgelopen jaren werden overgenomen - zoals IMA - integreert. Voortaan is er dus één merknaam waaronder alle disciplines vallen. S4 Capital blijft daarboven bestaan als financiële entiteit met een Londense beursnotering.

related partner content for mobile comes here

De nieuwe merknaam moet de gezamenlijke achtergrond in creatieve content, data en digital media benadrukken. Media.Monks bestaat uit een team van bijna zesduizend experts die vanuit 57 locaties in 33 landen werken. 

Sir Martin Sorrell, executive chairman van S4Capital: 'Het traditionele en analoge model van de reclameholdings is al meer dan zeventig jaar oud. Het gaat terug tot Marion Harper en IPG in de jaren vijftig en schreeuwt om echte verandering. Digitalisering heeft het speelveld voorgoed veranderd en merken hebben een ander soort organisatie nodig om de verbinding te maken met hun klanten: puur digitaal, met data-gedreven creatieve content. Het moet sneller, beter en goedkoper, allen vanuit één gezamenlijke P&L. De 24 bedrijven die S4Capital tot nu toe heeft samengebracht hebben elk op hun eigen, complementaire manier verandering teweeg gebracht. Met onze gezamenlijke missie bieden we een reclame- en marketingservicesmodel voor een nieuw tijdperk.'

Media.Monks

Zeshoek

De organisatiestructuur die het bedrijf eerder dit jaar introduceerde, moet samenwerking en innovatie stimuleren binnen verschillende teams: 'countries, core, client, categories, capabilities and corporate'. De zeshoek in het logo - die eerder ook terugkwam in het logo van MightyHive - is een afspiegeling van deze structuur en de zes verbonden componenten.

Medeoprichter van Media.Monks, Wesley ter Haar: 'Het overkoepelende merk is nooit een eenzijdige beslissing vanuit de boardroom geweest. Het merk is gevormd met input van een breed scala aan teams en talent en de oprichters. Voor onze mensen betekent dit dat ze allemaal collega’s zijn, de mogelijkheid hebben om te groeien en hun carrière vorm te geven naar hun eigen wensen, met wereldwijde mogelijkheden.'

Voor de klanten geldt volgens Ter Haar dat ze blijven werken met dezelfde teams en de dagelijkse praktijk verandert niet. 'Maar vanaf nu hebben ze nog makkelijker de beschikbaarheid over een selectie van specialistisch talent.'

Drie jaar na overname

De samenvoeging van de bureaus onder de naam Media.Monks komt precies drie jaar nadat Sorrell's S4 Capital het Nederlandse bedrijf overnam. Daarna volgden nog verschillende overnames, zoals IMA in de zomer van 2019.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in