Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe PR-campagne Martini en bureau Baas roept de nodige vragen op

PR-campagne voor aperitief-cocktail Martini Fiero eerste in nieuwe samenwerking. Het spel ‘Ask Your Friends’ staat centraal.
spel martini
spel martini

‘Stel dat je als mij door het leven zou moeten: wat zou je aan jezelf veranderen?’ Of het dilemma: ‘Altijd een irritant liedje in je hoofd of altijd jeuk op een plek waar je niet bij kunt?‘

related partner content for mobile comes here

Het zijn twee vragen uit het spel ‘Ask Your Friends’, dat communicatiebureau Baas Amsterdam heeft bedacht en ontwikkeld met Martini als onderdeel van een pr-campagne voor de aperitief-cocktail Martini Fiero. Het is de eerste pr-campagne voor de Benelux die Baas als nieuwe bureau samen met Martini heeft gemaakt.

De pr-campagne en het spel zijn ontwikkeld vanuit het idee dat vrienden na de lockdown weer bij elkaar komen voor een ‘real life aperitivo’, het Italiaanse 5-uur moment na de werkdag waar de hapjes en drankjes op tafel komen. Waar in het afgelopen jaar vooral werd gesproken over social distancing, thuiswerken, coronatesten en avondwandelingen, biedt Ask Your Friends uitkomst bij de behoefte om het over iets anders te hebben en tegelijkertijd je vriendschappen weer aandacht en verdieping te geven.

De vijftig vragen zijn gemaakt in samenwerking met psycholoog, (relatie)therapeut en schrijver Marcelino Lopez. Charlotte D’Hoogh, brand-director Martini, is te spreken over deze uitwerking van de campagne van Baas: ‘Ze hebben een sterk inzicht wat deze campagne relevant en heel erg leuk maakt.”

Onderdeel van de campagne is een influencercampagne met onder andere Valerio Zeno en Défano Holwijn en een microsite, askyourfriends.martini.com, waar consumenten het spel niet alleen kunnen winnen als ze hun gegevens achterlaten, maar ook online kunnen spelen.
 

Credits

 

Klant: MARTINI Benelux

Communicatiebureau: BAAS Amsterdam

Mediabureau: OMD

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in