Overslaan en naar de inhoud gaan

Grolsch kiest na pitch voor Dawn

Het bureau wordt als lead agency verantwoordelijk voor strategisch advies, positionering en campagnes.
Grolsch
Grolsch

Na een strategisch en creatief pitchtraject heeft Grolsch gekozen voor Dawn. Het account is afkomstig van Fitzroy. De brouwerij zegt zich klaar te maken voor een nieuwe merkoperatie met een aangescherpte positionering om verdere groei te realiseren. Deze zomer wordt samen met Dawn gewerkt aan de nieuwe strategie die ook leidend zal zijn voor design en sponsoring. De nieuwe campagne wordt in het voorjaar van 2022 gelanceerd.

related partner content for mobile comes here

Marketingdirecteur Ard Bossema van Grolsch: 'Het merk Grolsch heeft de kwaliteit, authenticiteit en purpose in zich om in deze tijd een unieke en relevante positie in te nemen.' Grolsch heeft een sterke reclamehistorie opgebouwd de laatste decennia en daarbij altijd haar eigen geluid laten horen. Van ‘op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch’ in de jaren ’90, tot aan de laatste ‘karakter’ campagnes.

Ceo Inge Ligthart van Dawn zegt niet vaak mee te doen aan creatieve pitches, maar maakte voor Grolsch - waar zij in het verleden bij FHV BBDO al voor werkte - een uitzondering. 'Voor dit merk hebben we alles gegeven om te winnen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Martin Mol

Haha, beste Inge. Heb je ook het DNA van Dawn even opzij gezet om te kunnen winnen? Maakt niet uit hoor, van harte. Maar doe niet zo moeilijk er over.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in