Overslaan en naar de inhoud gaan

Europarcs kiest Fitzroy na pitch, tulp als logo blijft overeind

De pitch ging tussen vijf bureaus. Het familiebedrijf mag zich naar eigen zeggen meten met partijen als Landal en Center Parcs.
europarcs
Het is goed toeven bij Europarcs
© Facebook Europarcs
europarcs
Het is goed toeven bij Europarcs
© Facebook Europarcs

Fitzroy is het nieuwe reclamebureau van EuroParcs, aanbieder van zo'n 65 vakantieparken in Nederland, Duitsland, België, Luxemburg en Oostenrijk. Een pitch met in totaal vijf bureaus ging hieraan vooraf. De pitch, zonder externe pitchbegeleider, liep in het afgelopen voorjaar.

related partner content for mobile comes here

Het Amsterdamse bureau heeft de afgelopen tijd naar eigen zeggen hard gewerkt aan de aanscherping van de positionering en identiteit van het familiebedrijf. Binnenkort moet dit resulteren in verschillende marketingcommunicatie-uitingen en op de vakantieparken zelf.

De afgelopen anderhalf jaar was Europarcs redelijk zichtbaar in het marketinglandschap. Zo lanceerde de vakantie-aanbieder eind vorig jaar zijn eerste tv-commercial, rond het WK Voetbal 2022. Ook was er een online commercial in samenwerking met Feyenoord, waarvan Europarcs hoofdsponsor is; deze spot werd ontwikkeld door sportmarketingbureau House of Sports. Europarcs laat weten op het gebied van 'sport- en sponsoractivatie' met dit bureau te blijven samenwerken. Ook blijft de samenwerking met mediabureau Abovo Maxlead bestaan.

Nieuwe identiteit

Martin de Boer, marketingdirecteur Europarcs, is opgetogen over de samenwerking met Fitzroy. 'De strategen van dit bureau hebben de belangrijkste shifts in kaart als het gaat om vakantiebeleving. Ze hebben ook veel stakeholders geïnterviewd en de positionering aangescherpt. Dit vormde de basis voor een nieuwe identiteit die we in de komende maanden gaan uitrollen.'

Over de nieuwe identiteit zegt Fitzroy-baas Jur Baart: 'De tulp is gebleven, maar we hebben er een bijzondere draai aan kunnen geven.' Baart hoopt 'na de zomer' meer te kunnen laten zien. Het is niet bekend of televisie onderdeel van de marketingmix wordt.

Gevestigde partijen

De Boer voegt toe dat Europarcs een 'enorme groei' heeft doorgemaakt en steeds dichterbij de gevestigde partijen komt, waarbij gedacht kan worden aan concurrenten Centerparcs, Roompot en Landal. 'We richten ons bovendien niet alleen op verhuur, maar ook op de verkoop van vakantiewoningen', aldus De Boer.

Het lijkt Fitzroy voor de wind te gaan, recent won het ook de pitch van zorgverzekeraar VGZ. Bij de San Accent in mei won het bureau als ‘most awarded agency’ vier prijzen.

europarcs
Het huidige logo van Europarcs.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in