Overslaan en naar de inhoud gaan

Concertgebouworkest kiest Bijvoorkeur: 'Reclame is een vak apart'

Het is voor het eerst dat het Concertgebouworkest met een vast reclamebureau samenwerkt.
concertgebouworkest
Het Concertgebouworkest wil een bredere doelgroep aanboren.
concertgebouworkest
Het Concertgebouworkest wil een bredere doelgroep aanboren.

Bijvoorkeur is het nieuwe reclamebureau van het Koninklijk Concertgebouworkest. Het Amsterdamse bureau is inmiddels aan de slag met een campagne rondom Opening Night, het concert dat de jaarlijkse opening van het cultureel seizoen aankondigt. 

related partner content for mobile comes here

Hier ging geen pitch aan vooraf. Het is voor het eerst dat het Concertgebouworkest een samenwerking met een reclamebureau op vaste basis aangaat. Wel zijn er in het verleden kleinere activaties ontwikkeld, onder meer met Superhero Cheesecake en Boomerang Agency. 

Bredere doelgroep

Bijvoorkeur, het bureau dat in 2022 is opgericht door Budi Gonzalez de Chaves en Thijs de Boer, heeft de opdracht gekregen het Concertgebouworkest bij een bredere doelgroep onder de aandacht te brengen en tegelijkertijd 'de huidige liefhebbers te koesteren'. Toevallig genoeg heeft Cheil Benelux, het bureau waar De Boer en Gonzalez de Chaves tot vorig jaar de scepter zwaaiden, al enige jaren het Metropole Orkest als een van zijn vaste opdrachtgevers.

Wietske Kuiper, hoofd marketing, communicatie en verkoop: 'We hebben bij het Concertgebouworkest natuurlijk veel creativiteit in huis, maar reclame is een vak apart. We zijn daarom blij dat Bijvoorkeur ons daarbij gaat helpen.'

Gonzalez de Chaves: 'Om zo'n merk van wereldniveau als klant bij ons jonge bureau te mogen verwelkomen, is natuurlijk gaaf. En ondanks het feit dat Thijs een paar jaar hobo heeft gespeeld, is deze cultuurinjectie meer dan welkom voor het bureau.'

Bijvoorkeur wist eind vorig jaar ook schoenenretailer vanHaren als nieuwe klant binnen te halen. Ook werkt Bijvoorkeur sinds kort voor Vaillant, een bedrijf in onder meer cv-ketels en warmtepompen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in