Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo draagt geluk bij aan jouw merk

Wat is de invloed van geluk? En hoe draagt het bij aan een sterk merk? Guy van Liemt vertelt je er meer over.
Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Zo draagt geluk bij aan jouw merk
Zo draagt geluk bij aan jouw merk

Wat is de invloed van geluk? En hoe draagt dat bij aan een sterk merk? Tijdens Grow Live, het jaarlijkse mediacongres van DPG Media, sprak Guy van Liemt over het rendement van geluk. Guy is Marketing Professional en veelgevraagd spreker. In dit artikel van Grow deelde hij zijn drie belangrijkste tips over werkgeluk.

Inzetten op werkgeluk is noodzakelijk
Inzetten op werkgeluk, bevlogenheid en het creëren van een gelukkige organisatie is niet alleen wenselijk, het is ook noodzakelijk. Waarom? Omdat er een enorme upside potential in zit. Helaas blijkt dat de bevlogenheid onder medewerkers in Nederland gemiddeld slechts 14% is (bron: Gallup report). Dit biedt een ongekende kans voor organisaties om het welzijn en de betrokkenheid van hun medewerkers te vergroten. Door te investeren in werkgeluk en bevlogenheid kunnen organisaties niet alleen het geluk van hun medewerkers verbeteren, maar ook allerlei positieve effecten teweegbrengen voor de organisatie als geheel.

Het belang van levensgeluk in werk
Als je echt bevlogen medewerkers wilt, is het essentieel om hun levensgeluk serieus te nemen. Werk neemt immers een groot deel van ons leven in beslag, en het streven naar geluk op het werk kan niet los worden gezien van het streven naar geluk in het algemeen. Door medewerkers te ondersteunen en te faciliteren in het bereiken van levensgeluk, kunnen organisaties een omgeving creëren waarin bevlogenheid gedijt. Dit betekent dat de focus niet alleen moet liggen op het werk zelf, maar ook op de bredere aspecten van het leven van medewerkers.

Samenwerken voor échte groei
In plaats van te concurreren moeten we samenwerken. Samenwerken is geen spel van winnen en verliezen, maar een win-winsituatie waarbij alle betrokkenen profiteren. Alleen door samen te werken kunnen we echte groei realiseren. Het gezegde "Alleen ga je sneller, maar samen kom je verder" is hier van toepassing. Samenwerking stelt ons in staat om gezamenlijke doelen te bereiken, obstakels te overwinnen en synergie te creëren. Door te bouwen aan sterke samenwerkingsverbanden kunnen we een omgeving creëren waarin iedereen kan gedijen en groeien, zowel binnen als buiten de organisatie.

Meer van dit soort inspiratie? Neem dan een kijkje op Grow!

Dit artikel is geschreven door Guy van Liemt, marketing professional en veelgevraagd spreker over geluk, welbevinden, kwaliteit van leven, waarden en zingeving.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in