Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe Tina de verkoop van Purse Pets stimuleerde

In deze case van DPG Media lichten we de advertentiestrategie van Spin Master toe voor haar nieuwe merk 'Purse Pets'.
Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Purse Pets
Purse Pets

Spin Master wilde meer bekendheid en meer overweging voor haar nieuwe merk 'Purse Pets'. Alles met als overkoepelend hoofddoel om de verkopen elk seizoen te laten groeien.

Een gevarieerde mediastrategie
Als onderdeel van een grotere succesvolle campagne werd Tina ingezet om de bekendheid van Purse Pets te vergroten. DPG Media adviseerde om samen te werken met Tina, want Tina heeft een groot bereik onder de doelgroep van meisjes van 7-12 jaar. Precies de doelgroep die Spin Master wilde bereiken.

We gebruikten verschillende kanalen en strategieën om een impactvolle campagne te creëren.

  1. Printadvertenties in Tina We plaatsten een advertorial in Tina met de titel "Zo stijl jij je Purse Pets". Hierin creëerden we een shoppingpagina waar meisjes inspiratie konden opdoen voor het stylen van hun Purse Pets. We voegden ook een pagina toe die aansloot bij hun interesses en persoonlijkheid.
  2. 'Get ready with me' op YouTube Samen met TinaTV, het YouTube-kanaal van Tina, maakten we een "Get Ready With Me" video waarin Anique laat zien hoe ze zich klaarmaakt voor een avondje uit met haar Purse Pet. Deze video bood entertainment en inspiratie voor meisjes die zelf met hun Purse Pets aan de slag wilden gaan.
  3. TikTok We creëerden drie korte filmpjes op TikTok die inspeelden op de huidige trends op het platform. De filmpjes, zoals "Touch it", "Unboxing" en "Get Ready", genereerden veel betrokkenheid en buzz bij de doelgroep.
  4. Extra exposure op Instagram We deelden een van de TikTok-filmpjes ook als Reels op het populaire Instagram-kanaal van Tina. Dit zorgde voor extra zichtbaarheid en betrokkenheid bij het publiek.
  5. Merkactivatie op Tina festival Als afsluiting organiseerden we een activatie met Purse Pets op Tina Festival, waar meisjes de Purse Pets in het echt konden ervaren. Bij de stand van Spin Master kon je direct shoppen en meedoen aan een win-actie. Deze activatie zorgde voor naamsbekendheid, overweging en conversie.
Spin Master stand op Tina Festival
Spin Master stand op Tina Festival

Het resultaat

De gehele campagne liep drie seizoenen (najaar 2021, voorjaar 2022 en najaar 2022) en de mediaresultaten overtroffen de verwachtingen. De online engagement met de Tina content op YouTube lag ruim boven de 10%, en tijdens de campagne steeg het engagement zelfs tot twee keer boven de benchmark. Op het Tina festival was de interactie met de win-actie en de verkoop boven verwachting.

Wil je meer inspiratie opdoen? Bekijk alle cases van DPG Media hier.

TinaTV met Spin Master's Purse Pets
TinaTV met Spin Master's Purse Pets

Maak ook impact
Wil jij ook je naamsbekendheid, merkvoorkeur en overweging vergroten en zodoende meer sales genereren? Neem dan vandaag nog vrijblijvend contact op met de media-adviseurs van DPG Media. Zij denken graag met je mee over de vraag hoe jouw boodschap succesvol onder de aandacht kan worden gebracht bij de juiste doelgroep.

DPG Media
Sales

+31 880 13 96 40
adverteren@dpgmedia.nl

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in