Overslaan en naar de inhoud gaan

Dick van der Lecq: ‘Ik lig wakker van de onzekerheid over de periode hierna’

Hoe zorg je dat mensen productief – en billable – blijven in een tijd dat het werk opdroogt?
ACD Bureaus
ACD Bureaus

‘Wie schrijft die blijft. Mensen willen zeker laten zien dat ze nuttig zijn in het bedrijf. De discipline van uren schrijven is nog nooit zo groot geweest. Of ze ook billable zijn, moet nog blijken’, aldus Dick van der Lecq, managing director DDB Unlimited. Hij gaat in gesprek met Daantje Dammers (md Natwerk) en Sander Volten (180/Kingsday) over hoe je mensen (thuis) productief houdt in deze extreem onzekere maanden, waarin een deel van de campagnes doorloopt maar ook veel projecten van reclamebureaus on hold staan. Een gesprek over:

related partner content for mobile comes here
  • het belang van sociale controle op de werkvloer. ‘Je wilt wel controle, maar niet de politieagent uithangen. Én zorgen dat mensen goed voor zichzelf zorgen.'
  • de toegenomen productiviteit bij bureaus en de impact op het businessmodel. ‘Intern en extern worden beslissingen sneller genomen.’
  • en de zorgelijke prognoses voor de komende maanden. ‘We halen dit gewoon niet meer in.’

Adformatie interviewt industry leaders over de impact van de coronacrisis en hoe daar op korte en lange termijn mee om te gaan. Bekijk alle gesprekken in het Dossier Adformatie Connects en volg het actuele nieuws via het liveblog

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in