Overslaan en naar de inhoud gaan

Jan Driessen: ‘Donatiebeleid Nederlandse corporates staat op bedroevend niveau’

ADFORMATIE CONNECTS DAILY Bedrijven moeten niet vertellen over hun ‘corona-donaties’. Tenzij het een hoger doel dient.
Mark Blok (rechtsonder), Mayke van Keep en Jan Driessen (met klok mee)
Mark Blok (rechtsonder), Mayke van Keep en Jan Driessen (met klok mee)
© Adformatie Connects Daily
Mark Blok (rechtsonder), Mayke van Keep en Jan Driessen (met klok mee)
Mark Blok (rechtsonder), Mayke van Keep en Jan Driessen (met klok mee)
© Adformatie Connects Daily

Adformatie Connects Daily is een online videopanel voor marketeers waarin we met specialisten inzoomen op een onderwerp dat te maken heeft met het coronavirus. In deze aflevering spreken we drie communicatiekanonnen: Jan Driessen, oprichter van Q&A/Communicatie, Mayke van Keep, oprichter van De Issuemakers en Mark Blok, director corporate affairs bij Heineken Nederland.

related partner content for mobile comes here

Miljoenen

Het onderwerp van gesprek is dit keer: Veel corporates doneren miljoenen om de crisisnood te lenigen. Maar… moeten zij daar ook over communiceren?

  • Recent onderzoek wijst uit dat consumenten verwachten van bedrijven dat ze hulp bieden in deze tijden. Is het überhaupt nog een optie om niks te doen?
  • Als je een geldbedrag bekend maakt, ben je vergelijkbaar met andere weldoeners. Maak je jezelf kwetsbaar zo?
  • Noblesse oblige, vroeger hielp je mensen als je het zelf goed had. Het was niet chic om daarover te praten. Doen bedrijven er goed aan dit voorbeeld uit het verleden te volgen?

Kijk hieronder het gehele (niet-ge-edite) videogesprek. (Duur: 16:25)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in