Jan Driessen: ‘Donatiebeleid Nederlandse corporates staat op bedroevend niveau’
ADFORMATIE CONNECTS DAILY Bedrijven moeten niet vertellen over hun ‘corona-donaties’. Tenzij het een hoger doel dient.
Adformatie Connects Daily is een online videopanel voor marketeers waarin we met specialisten inzoomen op een onderwerp dat te maken heeft met het coronavirus. In deze aflevering spreken we drie communicatiekanonnen: Jan Driessen, oprichter van Q&A/Communicatie, Mayke van Keep, oprichter van De Issuemakers en Mark Blok, director corporate affairs bij Heineken Nederland.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Miljoenen
Het onderwerp van gesprek is dit keer: Veel corporates doneren miljoenen om de crisisnood te lenigen. Maar… moeten zij daar ook over communiceren?
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
Spotta- Recent onderzoek wijst uit dat consumenten verwachten van bedrijven dat ze hulp bieden in deze tijden. Is het überhaupt nog een optie om niks te doen?
- Als je een geldbedrag bekend maakt, ben je vergelijkbaar met andere weldoeners. Maak je jezelf kwetsbaar zo?
- Noblesse oblige, vroeger hielp je mensen als je het zelf goed had. Het was niet chic om daarover te praten. Doen bedrijven er goed aan dit voorbeeld uit het verleden te volgen?
Kijk hieronder het gehele (niet-ge-edite) videogesprek. (Duur: 16:25)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid