Wibra blijft sterk groeien en benut kansen die ontstaan door de sluiting van Blokker-winkels. De discounter kondigt aan dat het vanaf februari tot en met mei 2025 gemiddeld twee winkels per week opent, met een focus op zowel Nederland als België. Veel van de nieuwe winkels worden geopend in voormalige Blokker-panden, waardoor Wibra niet alleen haar aanwezigheid uitbreidt, maar naar eigen zeggen ook bijdraagt aan een duurzame herbestemming van bestaande winkelruimtes. Dit versterkt Wibra’s positie in de retailmarkt, terwijl de Blokker-krimp de weg vrijmaakt voor een strategische uitbreiding.
Sterke focus op duurzame groei
De komende maanden opent Wibra winkels in steden als Dordrecht, Haarlem, Groningen en Gouda, en ook in Belgische plaatsen als Antwerpen en Bertrix. Naast de uitbreiding worden bestaande winkels vernieuwd, met ‘een frisse, eigentijdse uitstraling’. In totaal zullen in 2025 zo’n 100 winkels – zowel nieuwe als bestaande – een rebranding of verbouwing ondergaan.
Duurzame strategie
Het hergebruik van Blokker-locaties past binnen Wibra’s duurzame strategie. Waar mogelijk wordt de bestaande inrichting behouden, en de retailer onderzoekt bovendien samenwerking met oud-medewerkers van Blokker. Deze aanpak is volgens Wibra-topman Bas Duijsens niet alleen kostenefficiënt, maar ook een slimme manier om de transitie soepel te laten verlopen.
Dichtbij en betaalbaar
Ondanks de snelle groei wil Wibra trouw aan zijn missie blijven: klanten een betaalbare en toegankelijke winkelervaring bieden. Duijsens ‘We willen een vertrouwd onderdeel zijn van de dagelijkse boodschappenroutine. Met winkels dichtbij en een breed, betaalbaar assortiment zorgen we ervoor dat elk huishouden mee kan doen.’
Met de ambitie om het aantal winkels richting 350 (nu boven de 300 winkels), te brengen, zegt Wibra een duidelijke stap te willen zetten richting marktleiderschap in zijn segment (huishoudelijke artikelen, kleding, textiel en seizoensgebonden producten). De retailer groeit niet alleen fysiek, maar versterkt ook haar positie als betaalbare en toegankelijke winkelketen die inspeelt op de behoeften van gezinnen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!