Overslaan en naar de inhoud gaan

Wibra groeit verder: profiteert van sluiting Blokker-winkels

Wibra opent gemiddeld twee nieuwe winkels per week en behoudt de bestaande inrichting van Blokker-winkels. ‘Duurzame herbestemming.’
Wibra opening
Wibra opening
Wibra opening
Wibra opening

Wibra blijft sterk groeien en benut kansen die ontstaan door de sluiting van Blokker-winkels. De discounter kondigt aan dat het vanaf februari tot en met mei 2025 gemiddeld twee winkels per week opent, met een focus op zowel Nederland als België. Veel van de nieuwe winkels worden geopend in voormalige Blokker-panden, waardoor Wibra niet alleen haar aanwezigheid uitbreidt, maar naar eigen zeggen ook bijdraagt aan een duurzame herbestemming van bestaande winkelruimtes. Dit versterkt Wibra’s positie in de retailmarkt, terwijl de Blokker-krimp de weg vrijmaakt voor een strategische uitbreiding.

related partner content for mobile comes here

Sterke focus op duurzame groei

De komende maanden opent Wibra winkels in steden als Dordrecht, Haarlem, Groningen en Gouda, en ook in Belgische plaatsen als Antwerpen en Bertrix. Naast de uitbreiding worden bestaande winkels vernieuwd, met ‘een frisse, eigentijdse uitstraling’. In totaal zullen in 2025 zo’n 100 winkels – zowel nieuwe als bestaande – een rebranding of verbouwing ondergaan.

Duurzame strategie

Het hergebruik van Blokker-locaties past binnen Wibra’s duurzame strategie. Waar mogelijk wordt de bestaande inrichting behouden, en de retailer onderzoekt bovendien samenwerking met oud-medewerkers van Blokker. Deze aanpak is volgens Wibra-topman Bas Duijsens niet alleen kostenefficiënt, maar ook een slimme manier om de transitie soepel te laten verlopen.

Dichtbij en betaalbaar

Ondanks de snelle groei wil Wibra trouw aan zijn missie blijven: klanten een betaalbare en toegankelijke winkelervaring bieden. Duijsens ‘We willen een vertrouwd onderdeel zijn van de dagelijkse boodschappenroutine. Met winkels dichtbij en een breed, betaalbaar assortiment zorgen we ervoor dat elk huishouden mee kan doen.’

Met de ambitie om het aantal winkels richting 350 (nu boven de 300 winkels), te brengen, zegt Wibra een duidelijke stap te willen zetten richting marktleiderschap in zijn segment (huishoudelijke artikelen, kleding, textiel en seizoensgebonden producten). De retailer groeit niet alleen fysiek, maar versterkt ook haar positie als betaalbare en toegankelijke winkelketen die inspeelt op de behoeften van gezinnen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in