TikTok introduceert een nieuwe advertentiemogelijkheid in zijn app. Adverteerders kunnen nu ook reclames inkopen die bij relevante zoekresultaten in de app verschijnen. De functie, genaamd Search Ads Toggle, is een uitbreiding van TikTok's video-advertentietool.
Lagere CPA
Consumenten die een TikTok-zoekopdracht doen, kunnen advertenties verwachten die samenhangen met het merk of het product. Merken kunnen negatieve zoekwoorden uitsluiten om te voorkomen dat hun reclames bij ongewenste zoekresultaten verschijnen.
TikTok heeft in juli tests gedraaid met een selecte groep bedrijven. Uit die testperiode blijkt volgens het socialmediabedrijf dat zeventig procent van de deelnemers met Search Ads Toggle een lagere cost per action (CPA) noteert dankzij efficiëntere conversies van de advertentieplaatsing.
Jongeren zoeken via TikTok
De impact van de nieuwe advertentiemogelijkheid is nog lastig in te schatten. Wel is duidelijk dat dagelijks vele miljoenen, zo niet tientallen miljoenen mensen de zoekfunctie van TikTok gebruiken om merken en producten te vinden. TikTok koppelt hier ook steeds actiever e-commercemogelijkheden aan. De strategie van TikTok blijft niet onopgemerkt bij traditionele zoekkanalen.
Zo liet een Google-topman zich vorig jaar ontvallen dat bijna veertig procent van de jongeren niet langer Google of Google Maps gebruikt om een lunchtent te vinden, maar zoekt via TikTok of Instagram. Instagram toont sinds maart advertenties in de zoekresultaten.
Lees ook
- Commerce TikTok stapt in Verenigd Koninkrijk in e-commerce
- Effectiviteit TikTok toont minderjarigen niet langer standaard gepersonaliseerde advertenties
- Data & insights Iedereen kan nu zien hoe goed die ene TikTok-advertentie gescoord heeft
- Contentmarketing Instagram gaat nu ook advertenties tonen in de zoekresultaten
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!