Google heeft bekendgemaakt 800 miljoen dollar beschikbaar te stellen om het klein- en middenbedrijf te steunen. 340 miljoen hiervan is gereserveerd voor gratis advertentieruimte. Google wil hiermee bedrijven, gezondheidorganisaties en overheden bijstaan in de strijd tegen COVID-19.
Budget beschikbaar tot einde jaar
Google volgt het initiatief van andere techreuzen, waaronder Facebook, Netflix en Apple die zich ook allemaal inzetten om gemeenschappen en bedrijven te steunen. Zo heeft Facebook reeds 100 dollar miljoen gereserveerd om 30.000 organisaties te helpen op heteigen platform. Ook Netflix reserveerde eerder al 100 miljoen om productiemedewerkers in de filmindustrie bij te staan. De meeste opnames zijn door de coronapandemie stopgezet waardoor de medewerkers massaal werkloos thuis zitten.
Facebook en Google stellen het reddingsbudget beschikbaar aan bedrijven die gebruikmaken van hun platformen. Over de het vrijgemaakte budget zei Google in een blogpost: ‘Wij hopen dat we bedrijven die het nu zwaar op deze manier kunnen verlichten en ze toch nog in contact kunnen blijven met hun doelgroep.’ Verder gaf Google aan dat de 340 miljoen aan advertentietegoed op de accounts wordt gestort van actieve gebruikers. Het budget blijft dan beschikbaar tot het einde van het jaar. Onduidelijk is of de reddingsactie ook navolging zal krijgen in Nederland.
Lees hier ons corona-liveblog
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!