Premium

Bol vervangt Hema met 'festivalwinkel' op Lowlands

Het Nederlandse warenhuis stond zeventien jaar lang bekend als hotspot voor menig festivalbezoeker.

Bol heeft zich gemeld met een 'flink hoger bod' dan Hema, aldus Lowlands.

Bol bombardeert zichzelf tot De Festivalwinkel van Lowlands, dat aankomend weekend zo'n 65.000 bezoekers in Biddinghuizen verwacht. Van donderdag tot en met maandag is de fysieke winkel 24 uur per dag geopend met een assortiment bestaande uit need to haves als ondergoed en zonnebrand, maar ook bijvoorbeeld luchtbedden en draagbare bluetooth-speakers. Handig voor wie het vergeten is mee te nemen of simpelweg nieuwe spullen nodig heeft. 

De pallets achter de winkel maken bovendien plaats voor dj's die een speciaal nachtprogramma draaien. Het betreft een samenwerking tussen Bol, Lowlands-organisator Mojo en bureau Playground (onderdeel van ID&T).

Hema afwezig

Hoewel Bol er in z'n persverklaring geen uitspraak over doet, springt de webwinkel duidelijk in op de afwezigheid van Hema op het populaire muziek- en cultuurfestival dat dit jaar in nog geen twee uur uitverkocht raakte. Hema op Lowlands was maar liefst zeventien jaar lang een begrip voor iedereen die (extra) kampeerspullen nodig had, maar ook de spontane 'Hema-worsten-parties' staan nog in het geheugen van menig bezoeker gegrift. Dikwijls was het -naast de tenten van de headliners- juist de Hema-winkel die uitpuilde met feestvierende bezoekers. 

Het is de vraag of Bol eenzelfde functie gaat vervullen dit jaar. 'Spontane feestjes kun je niet plannen, maar we hebben niet voor niets gekozen voor een nachtprogrammering. Dus we verwachten wel feest', zegt een woordvoerder. Wel nieuw is de 'order & pick-up-service' waarmee bezoekers hun kampeer- en festivalbenodigdheden van tevoren online kunnen bestellen en ter plekke in de Bol-winkel kunnen afhalen.

Eerder zei festivaldirecteur Eric van Eerdenburg in NRC dat het contract met Hema op z'n eind liep en Bol zich al snel meldde met 'een flink hoger bod'. Voor het Nederlandse warenhuis zou 'het gat in het budget' te groot zijn.  

Hornbach en Ikea

Lowlands is al jaren een gewild festival voor bedrijven om met merkactivaties de als vooruitstrevend bekend staande doelgroep te bereiken. Zo presenteert Hornbach samen met bureau Buutvrij dit jaar 'bagagewagens' die kampeerspullen van A naar B brengen en komen Ikea en bureau Home met Drömland: een gigantische slaapkamer op het festivalterrein in Biddinghuizen, waar bezoekers ontsnappen aan de drukte en even een powernap kunnen doen.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie