Als we Amber Eekhout, marketingmanager van Big Green Egg, spreken is ze net terug van een campervakantie in Frankrijk. 'Uiteraard was mijn Big Green Egg MiniMax mee waarop we heerlijk gekookt hebben.' Maar daar houdt het feest niet mee op: het barbecuemerk viert dit jaar namelijk z'n vijftigjarig jubileum. 'Dat doen we met onze consumenten, distributeurs en dealers door verschillende promoties op de winkelvloer, outdoorcampagnes en events. Verder ben ik druk bezig met de marketingplannen voor het nieuwe jaar. Dat moet in oktober afgerond zijn om voldoende tijd te hebben om het in verschillende Europese landen uit te rollen.'
Big Green Egg krijgt specifiek in de zomermaanden meer aandacht dan in de rest van het jaar, zegt Eekhout. 'Maar natuurlijk verkopen we onze producten ook in andere seizoenen, daar sturen we op aan in onze campagnes. We verwennen onze consumenten het hele jaar door met recepten uit het seizoen en tips en tricks om een van onze producten te gebruiken.'
Zelf steekt Eekhout regelmatig haar 'eigen Egg' aan, zeker in de zomermaanden. 'Laatst sprak ik een consument die we bij ons op kantoor hadden uitgenodigd. Hij doet aan 'wok-woensdag', oftewel iedere woensdag lekker wokken op de Big Green Egg. Dat vond ik zo'n goed idee dat ik het direct van hem heb overgenomen. Ideaal als je weinig tijd hebt en toch lekker en gezond wil eten.'
Ik kan op zomerse dagen echt genieten van een goeie Gin Tonic. We zijn met Big Green Egg momenteel een partnership met Bobby's Gin aan het opzetten. Bobby's heeft een mooie gin die gebaseerd is op een oud familierecept voor jenever. David en Sebastiaan hebben het recept van hun opa verrijkt met lokale specerijen en daar is een smaakvolle gin uit voortgekomen. Onze chef heeft speciaal voor deze samenwerking een lemon chicken-recept bedacht met specerijen die perfect passen bij de gin van Bobby's. Ook daar kan ik van genieten.
Deze vakantie heb ik twee thrillers uitgelezen: Als je me ziet van Lisa Gardner en Terugkeer van Harlan Coben. Heerlijk om me even helemaal in te verliezen.
Loslaten is altijd lastig, maar gelukkig hebben we een goed team, dus naast een appje hier en daar heb ik volop van mijn gezin kunnen genieten.
Van een goeie Gin Tonic kan ik echt genieten
Heb je even? Ik zit toch wel het liefst op het terras van een van de gezellige strandtenten aan de Zuid-Hollandse kust. Dat is het voordeel van dichtbij het strand wonen.
We zijn op dit moment samen met ons bureau Propaganda druk met het voorbereiden van onze Late Summer-campagne, waarmee we met heel Europa lekker willen nazomeren. Vanuit Nederland hebben we de verantwoordelijkheid voor het merk in heel Europa, wat voor mij een grote uitdaging met zich meebrengt. Big Green Egg bevindt zich in elk land in een ander stadium van merkbekendheid en daarnaast zijn er grote verschillen in eetcultuur en buitenkoken per land. Zo zijn de in Duitsland bijvoorbeeld gehecht aan gasbarbecues, terwijl men in Italië de voorkeur heeft een traditionele grote stenen-barbecues. Het is aan ons om hen te overtuigen van de voordelen van Big Green Egg.
Lees ook
- Merkstrategie Eva Dickmann (Raak): ‘Heerlijk offline zijn, ik leg mijn mobiel voor drie weken weg op vakantie’
- Commerce Jules Ruig (Mr Marvis): 'Een overvolle mailbox na vakantie probeer ik te voorkomen'
- Merkstrategie Marcel Surendonk (Mojo): 'Soms zijn merken op festivals teveel met zichzelf bezig'