Premium

Youssef Eddini bij ABN Amro weg als directeur Communicatie

Na voortijdig vertrek bij Ziggo en NPO. Drie korte huwelijken met elk een eigen verklaarbaar verhaal, aldus Eddini.

Youssef Eddini
-

Een droombaan noemde Youssef Eddini het, toen hij de overstap van de NPO naar ABN Amro bekend maakte. Hij was als directeur communicatie maar een jaar bij de NPO in dienst geweest, maar toen de bank langskwam, kon hij geen nee zeggen. Het was een lang gekoesterde wens die uitkwam, werken in de financiële sector. ‘Dit is een van de weinige banen waar ik mijn huidige positie voor opzeg', zei Eddini destijds tegen Adformatie.

Nu, zeven maanden later heeft hij zijn functie van directeur branding & communications bij ABN Amro alweer opgezegd. Op zijn LinkedIn-profiel schrijft hij dat de strategische branding & communicatierichting voor de bank bepaald is, waarmee ‘dat deel van mijn missie geslaagd’ is.

Eddini: ‘Vervolgens heb ik zorgvuldig afgewogen of voor mij de juiste voorwaarden, ruimte en ingrediënten aanwezig waren om effectief veranderingen door te kunnen voeren. Dat bleek op basis van mijn evaluatie van het proces en diverse gesprekken niet het geval.’

Noodgedwongen

Eddini heeft daarom besloten op te stappen. Hij wil verder niet ingaan op de redenen. Hij beseft dat het de derde opeenvolgende keer is dat hij het snel voor gezien houdt als directeur communicatie. Bij Ziggo bleef hij 10 maanden in dienst, als director corpcomms, waarna hij overstapte naar de NPO. Daar was hij na 9 maanden weer weg, zijn loopbaan bij ABN Amro duurde iets korter.

Het waren drie korte huwelijken, zegt Eddini, maar ze hebben wel ieder een eigen verhaal. ‘Bij Ziggo wist ik niet dat er een fusie aankwam met Vodafone. Vervolgens verviel mijn functie toen beide organisaties werden samengevoegd. Daarna kwam ik bij de NPO terecht waar ik ben weggehunt en -gekaapt door ABN Amro. En nu heb ik zelf besloten te stoppen. Iemand die het verhaal niet kent denkt: wat een jobhopper, maar dat is helemaal niet het geval.’

Daar heeft hij wel een punt; Eddini werkte voor Ziggo voor de NOS en deed dat iets meer dan zeven jaar.

Duurzame baan

Eddini heeft nu besloten wat tijd te nemen om te overdenken wat hij zou willen en wat zijn komende stap kan zijn. Dat kan nu nog van alles zijn, zegt hij. ‘Ik heb geen idee wat de markt te bieden heeft en wat er op mij afkomt. Ik ga het allemaal bekijken. Profit, corporate, non-profit, zelf ondernemen, het is allemaal mogelijk. Ik ga nu kijken wat bij me past, en wat duurzaam is.’

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie